تشدید بیماری فاطمه سپهری؛ قاضی ناظر زندان از «اعزام به‌موقع برای درمان» جلوگیری می‌کند

VOAPNN

فاطمه سپهری

محمدحسین سپهری با اعلام بازگشت کامل بیماری خواهرش در زندان وکیل‌آباد مشهد، در ویدئویی پیام این زندانی سیاسی را بازگو کرد که به رهبر جمهوری اسلامی گفته «اگر مردی و شرف داری بگو» فاطمه سپهری با کدام کشور متخاصم چه همکاری‌ای داشته است.

به گفته برادر فاطمه سپهری که دوشنبه دوم مرداد او را در زندان وکیل‌آباد ملاقات کرده، بیماری او در زندان به طور کامل بازگشته و توده‌هایی در کف دست و مچ او مشاهده می‌شود.

دست چپ فاطمه سپهری، زندانی سیاسی مخالف جمهوری اسلامی، در یک سال گذشته سه بار جراحی شده اما به گفته اعضای خانواده‌اش، با وجود توصیه پزشک معالج برای ادامه درمان در محیط آرام، به زندان بازگردانده شده و از دسترسی به شرایط مورد نیاز برای بهبود محروم مانده است.

محمدحسین سپهری، فعال سیاسی در مشهد، پس از ملاقات با خواهرش در زندان وکیل‌آباد، در ویدئویی اعلام کرد: «چنگ‌شدگی انگشت‌های دست و توده‌هایی که در کف دست و مچ ایجاد شده نشان از بازگشت کامل بیماری می‌داد.»

به گفته او، «دلیل بازگشت بیماری فشارهای عصبی و روانی بسیار شدید محیط زندان و مخالفت قاضی ناظر زندان در اعزام به‌موقع برای درمان» است.

این فعال سیاسی که خود نیز به‌تازگی از زندان آزاد شده، در شرح وضعیت خواهرش گفت که پزشک معالج در تاریخ‌های یکم آذر و ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ هر بار ۱۵ جلسه فیزیوتراپی برای فاطمه سپهری نوشت، اما «با مخالفت قاضی ناظر» هر دفعه از «اعزام و اعمال درمان» جلوگیری شد و در نتیجه آن این زندانی سیاسی در آغاز سال ۱۴۰۲ دوباره «مجبور شد برای جراحی به اتاق عمل برود.»

برادر فاطمه سپهری تأکید کرد که دوباره «۱۹ تیر، پزشک معالج دستور کاردرمانی داده، اما با مخالفت قاضی ناظر» از انجام آن جلوگیری شده است.

محمدحسین سپهری همچنین در این ویدئو پیامی از فاطمه سپهری خطاب به رهبر جمهوری اسلامی را نقل کرد و گفت: «امروز خواهرم از من خواست که علی خامنه‌ای را خطاب قرار بدهم و بگویم علی خامنه‌ای! تویی که برای ایجاد تنگنای اقتصادی حقوق فاطمه سپهری را قطع کردی و بیمه‌اش را قطع کردی و با تهمت ناحق همکاری با دول متخاصم محکوم کردی به تحمل ۱۰ سال حبس، به تعبیر فاطمه سپهری به دین و ایمانت کاری ندارم، اگر مردی، اگر شرف داری بیا و بگو کدام کشور متخاصم و چه همکاری‌ای فاطمه سپهری با آنها داشته؟»

او همچنین به نقل از فاطمه سپهری تأکید کرد که «چین و روسیه» اکنون «تنها کشورهای متخاصم» با ایران هستند که «رفیق» علی خامنه‌ای هستند و این که «ایران به طور غیرمستقیم با اوکراین در حال جنگ است» نتیجه آن است.

محمدحسین سپهری در روزهای گذشته در گفت‌وگو با بخش فارسی صدای آمریکا در شرح وضعیت سلامت خواهرش فاطمه سپهری با استناد به مدارک پزشکی گفت بیماری او عود کرده و پی‌گیری‌ها برای آغاز روند درمان بیرون از زندان به نتیجه نرسیده است.