لیلا ضیافر، زن مخالف حجاب اجباری با وثیقه آزاد شد

IRANWIRE

لیلا ضیافر، زن مخالف حجاب اجباری با وثیقه آزاد شد

لیلا ضیافر، گوینده سابق رادیو که به دلیل اعتراضات به حجاب اجباری با یورش نیروهای حکومتی به منزلش دستگیر شده بود، از زندان آزاد شد.

خبرگزاری حقوق بشری هرانا، روز جمعه ۳۰ تیر با اعلام این خبر نوشت که آزادی خانم ضیافر به شکل موقت و با وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی انجام شده است.

به نوشته هرانا، لیلا ضیافر از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به «تشویق یا ترغیب یا فریب افراد به فساد و فحشا» متهم شده است.

روز چهارشنبه هفته گذشته، کانال‌های تلگرامی وابسته به نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی، ویدیویی از لحظه بازداشت خانم ضیافر منتشر کردند.

در این ویدئو، چند مأمور موسوم به «لباس شخصی» حضور داشتند که با مراجعه به خانه خانم ضیافر در تهران او را سوار یک خودروی شخصی کرده و با خود بردند.

در این ویدئو یکی از ماموران با لحنی تهدیدآمیز به لیلا ضیافر می‌گوید: «از این راه غلطی که آمدی، برمی‌گردی!»

لیلا ضیافر، دانشجوی دکترای رشته صنایع غذایی و گوینده و مجری سابق رادیو در ایران است.

بازداشت لیلا ضیافر در پی پرونده‌سازی اکاونت‌های توییتری وابسته به حکومت جمهوری اسلامی انجام شد که با اشاره به یکی از توییت‌های خانم ضیافر، خواستار ممنوع‌التصویر شدن او شده بودند.

لیلا ضیافر، در توییت مورد اشاره با انتشار تصویری بی حجاب از خود در متروی تهران نوشته بود: «محاله از مسیری که رفتیم برگردیم، ما برای برداشتن این حجاب و اسارت شهید دادیم. نمی‌گذاریم خون شهدامون پایمال بشه»