کفیل سیاسی الهه محمدی: از قدرت او و زنان ایرانی شگفت‌زده هستم

صدای آمریکا

الهه محمدی، روزنامه‌نگار زندانی. آرشیو

کفیل سیاسی الهه محمدی، روزنامه‌نگار زندانی، در گفت‌وگویی اختصاصی با بخش فارسی صدای آمریکا خواستار آزادی او شد و همچنین گفت مقامات جمهوری اسلامی تاکنون به درخواست‌های او در مورد الهه محمدی هیچ پاسخی نداده‌اند.

هایدی رایشینک همچنین در پیامی به الهه محمدی ضمن اینکه از او خواست امید خود را از دست ندهد، گفت: من از قدرت این زن و دیگر زنان در ایران شگفت‌زده هستم.

هایدی رایشینک روز ۲۹ تیر و در گفت‌وگو با بخش فارسی صدای آمریکا در مورد وضعیت الهه محمدی گفت: «به نظرم حاکمیت در ایران می‌خواهد قدرتمنایی کند. الهه محمدی یکی از اولین کسانی بود که در مورد کشته شدن مهسا امینی گزارش داد و هیچ کار خطایی نکرده و فقط فعالیت حرفه‌ای خود را انجام داد. گزارش داستان مهسا بود که به دست حاکمیت کشته شد و آن‌ها دلشان نمی‌خواست این داستان در اختیار مردم قرار گیرد.»او افزود: «حتی نمی‌توانم تعجب و باورنکردنی‌بودن این قضیه را بیان کنم و نمی‌دانم اصولا چطور ممکن است. می‌دانم که حاکمیت در ایران خیلی نقایص دارد ولی این که او را به زندان انداخته، اجازه دیدار با خانواده نمی‌دهند، مقابل یک قاضی گذاشته‌اند که به صدور احکام سنگین معروف است، باعث شده من خیلی نگران او باشم. چون فقط کار خود را کرده و مرگ مهسا امینی را گزارش کرده است. کل آن غیرقابل باور است. برای همین می‌خواهند نشان دهند هرکسی بخواهد نشان دهند این رژیم چه کارهایی می‌کند، با عاقبت آن چه زندان یا احکام بدتر، روبرو خواهد شد.»

این نماینده پارلمان آلمان در پایان و در پاسخ این پرسش که اگر بتواند پیامی به الهه محمدی دهد، این پیام چه خواهد بود گفت: «به الهه می‌گویم امیدش را از دست ندهد، من از قدرت این زن و دیگر زنان در ایران شگفت‌زده هستم. شرایط الان خیلی سخت و بد به نظر می‌آید و شاید حتی این حس که راهی برای خروج از آن نیست ولی اطمینان دارم نه فقط من، که خیلی‌های دیگر در شماری دیگر از پارلمان‌ها و کسانی که از پرونده او با خبر شده‌اند، از او دفاع و حمایت کرده و می‌گویند کار درستی با او نشده و باید ختم شود. امیدوارم فقط امیدش را از دست ندهد. هر قدر هم شرایط سخت باشد، بداند که خیلی ها دارند تلاش می‌کنند تا او را آزاد کرده و از آن‌جا بیرونش بیاورند.»