محروم از تماس تلفنی؛ گزارشی از آخرین وضعیت شکیلا منفرد در زندان اوین

خبرگزاری هرانا

شکیلا منفرد، دوران محکومیت خود را در بند زنان زندان اوین سپری میکند. این زندانی سیاسی اخیرا با سنگ اندازی مسئولین مربوطه از برقراری تماس با خانواده و وکیل خود محروم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شکیلا منفرد، زندانی سیاسی دوران محکومیت خود را در بند زنان زندان اوین سپری میکند.

یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی در خصوص آخرین وضعیت وی به هرانا گفت: “اخیرا با سنگ اندازی مسئولین مربوطه، شماره تماس تعدادی از اقوام و وکیل شکیلا از کارت تلفن وی حذف شده است. وی تنها امکان برقراری تماس تلفنی با مادر خود را دارد.”
به گفته یکی دیگر از نزدیکان خانم منفرد، “شکیلا منفرد طبق گفته پزشک، نیاز به عمل جراحی دارد و مسئولان زندان گفته اند که وی را اوایل مردادماه به بیمارستان اعزام خواهند کرد. این درحالیست که قرار وثیقه برای اعزام خانم منفرد به مرخصی درمانی تامین شده است.”

شکیلا منفرد به سنگ کیسه صفرا مبتلاست و به گفته پزشکان باید تحت عمل جراحی قرار گیرد. مسئولین مربوطه اعزام به مرخصی درمانی خانم منفرد را ملزم به پرداخت یک میلیارد تومان وثیقه کرده اند.

شکیلا منفرد در تاریخ ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۹، هنگام خروج از منزل توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی در یکی از بازداشتگاه‌های سازمان اطلاعات سپاه به زندان اوین منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ ۲۴ شهریورماه با تودیع وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی از این زندان آزاد شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات شکیلا منفرد، آرشام رضایی و محمد ابوالحسنی از بابت پرونده ای مشترک در تاریخ ۱ بهمن‌ماه ۹۹ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. خانم منفرد پس از اتمام جلسه دادگاه توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به زندان منتقل شد.

وی نهایتا توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقدسات اسلام” به شش سال حبس تعزیری و چهار ماه کار اجباری در جهاد کشاورزی محکوم شد. نهایتا شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران خانم منفرد را به چهار سال و دو ماه حبس قطعی محکوم کرد.

در دیماه سال ۱۴۰۰، خانم منفرد از بابت پرونده ای که در دوران حبس برای وی گشوده شد، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شد. نهایتا در خردادماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران از بابت اتهام “عضویت در گروهای مخالف نظام” به دو سال و هشت ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام “نشر اکاذیب” به پرداخت ۱۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

شکیلا منفرد، متولد ۱۳۷۲ و شهروند ساکن تهران است.