شادی شهیدزاده؛ پنج سال زندان به جرم پیگیری وضعیت پیکر مادربزرگش

IRANWIRE

یک شهروند بهایی به نام شادی شهیدزاده به اتهام «عضویت در گروه‌ها و دسته‌جات غیرقانونی به هدف برهم زدن امنیت کشور» به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، یک شهروند بهایی به نام «شادی شهیدزاده» را به اتهام «عضویت در گروه‌ها و دسته‌جات غیرقانونی به هدف برهم زدن امنیت کشور» به پنج سال حبس تعزیری محکوم کرد.

مراد از اتهام مذکور، عضویت شادی شهیدزاده در جامعه بهایی ایران و به عبارتی «بهایی بودن» او است. جلسه دادگاه خانم شهیدزاده به همراه سه شهروند بهایی دیگر در دهم خرداد ۱۴۰۲ در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

از ابتدای سال جدید، بهشت زهرا بدون هیچ سند رسمی از ترخیص اجساد متوفیان بهایی به خانواده‌هایشان برای دفن در گورستان بهاییان تهران خودداری کرده است. بر همین اساس، ماموران بهشت زهرا تاکنون تعدادی از متوفیان بهایی را بدون اطلاع خانواده و انجام مراسم مذهبی در گورستان خاوران دفن کرده‌اند.

یکی از متوفیان، مادربزرگ شادی شهیدزاده بوده است. در حالی‌که این شهروند بهایی برای رفع مشکل و تحویل پیکر مادربزرگش به مراجع مختلف مراجعه می کرده، در روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر و به بند ۲۰۹ منتقل شد.

شادی شهیدزاده بیش از دو ماه است که تحت بازداشت قرار دارد و هم اکنون در بند زنان در زندان اوین است. شادی شهیدزاده یک کودک پنج ساله دارد که بسیار دلتنگ مادرش است.