بی‌خبری از نگار خواهر مجاهد کورکور

ایران‌وایر

دادخواهان ایذه؛ بی‌خبری از نگار خواهر مجاهد کورکور

اعمال فشار بر دادخواهان شهر ایذه هر روز ابعاد تازه‌ای پیدا می‌کند. «یسنا بختیاری»، خواهر «مجاهد کورکور»، روز پنجشنبه اول تیر۱۴۰۲ اعلام کرد که پس از حمله‌ نیروهای جمهوری‌اسلامی به منزل خانوادگی آن‌ها، از خواهرش «نگار بختیاری»، هیچ اطلاعی در دست نیست و کسی نمی‌داند کجاست.

حساب توییتری «۱۵۰۰ تصویر»، شامگاه چهارشنبه۳۱خرداد، از یورش نیروهای امنیتی به منزل خانوادگی مجاهد کورکور خبر داد و نوشت تلفن همراه نگار خواهر مجاهد ضبط، و خودش نیز به اداره اطلاعات احضار شده است.

به‌نظر می‌رسد حمله به خانه و تحت فشار قرار دادن خواهر مجاهد کورکور، به‌دلیل اطلاع‌رسانی او در خصوص وضعیت برادرش باشد.

یسنا بختیاری و نگار کورکور خواهران مجاهد کورکور، متهم محکوم به اعدام اهل ایذه، طی روزهای پس از بازداشت و صدور حکم برادرشان درباره وضعیت او به‌صورت پیوسته اطلاع رسانی کرده‌اند.

روز سه‌شنبه۲۹خرداد، «یسنا بختیاری»، در حساب کاربری خود در اینستاگرام خبر داد که وکیل انتخابی خانواده، اجازه ملاقات با برادرش را پیدا نکرده است. خانم کورکوری نوشته: «طی مراجعه امروز وکیل انتخابی ما به شعبه اول دادگاه انقلاب اهواز برای اعلام وکالت و ملاقات با برادرم جهت پیگیری پرونده در دیوان عالی، به ایشان گفتند که فعلا برادرم در بازداشت اطلاعات سپاه جهت مستندسازی است و تا دو هفته امکان ملاقات حضوری نیست.»

نگار کورکوری یکبار دیگر بر اینکه برادرش «هیچ شاکی خصوصی ندارد» نوشت: «ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سلامتی برادرم، مسوولیت هرگونه اعتراف اجباری زیر شکنجه از برادرم با ضابطین و ماموران امنیتی است.» عباس کورکوری، معروف به مجاهد کورکور، یک‌ماه بعد از کشته‌شدن کیان پیرفلک، کودک ده ساله اهل ایذه، بازداشت شد. با آنکه خانواده پیرفلک بارها اعلام کرده‌اند از مجاهد شکایتی ندارند، اما جمهوری اسلامی نه‌تنها او را آزاد نکرده، بلکه به گفته وکلا و و فعالان حقوق‌بشر، احتمال اعدام او وجود دارد.

خانواده مجاهد کورکور پیش‌تر در گفت‌وگو با «ایران‌وایر» گفته بودند که پرونده برادرشان به دادگاه انقلاب تهران ارجاع داده شده و این امر نگرانی‌ برای تایید حکم اعدام صادر شده برای او را تشدید کرده است.

نگار بختیاری در اسپیسی که گروه حقوقی «دادبان» برای بررسی پرونده مجاهد کورکور برگزار کرد، از تهدید خود و سایر اعضای خانواده توسط نهادهای امنیتی خبر داده و ابراز نگرانی کرده بود.