احضار طاهره نقی‌ ئی، دبیرکل سازمان معلمان ایران به دادسرای اوین

هرانا

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از امتداد، برای طاهره نقی‌ ئی، دبیرکل سازمان معلمان ایران پرونده قضایی تشکیل شده است.

محمد داوری، سخنگوی سازمان معلمان ایران در این رابطه گفت: بر اساس ابلاغیه ای که اخیرا توسط دادسرای عمومی و انقلاب اوین صادر و به خانم نقی‌ ئی ابلاغ شده، وی باید در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه جهت دفاع از اتهامات انتسابی، در این مرجع قضایی حاضر شود.

آقای داوری افزود: دبیرکل سازمان معلمان ایران پیش از این نیز طی یک تماس تلفنی به دادسرای اوین احضار و در تاریخ ۲۹ فرودین ماه سال جاری، با حضور در دادسرا مورد تفهیم اتهام قرار گرفت. وی به دلیل عدم حضور وکیل مدافعش از پاسخگویی به سوالات بازپرس پرونده اجتناب و اتهامات مطروحه از جمله “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم برضد امنیت داخلی و خارجی و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی” را رد کرد. او نهایتا ساعاتی بعد با تودیع قرار کفالت به صورت موقت آزاد شد.

وی ادامه داد: بازپرس پرونده با استناد به انتشار مطالبی توسط خانم نقی‌ ئی در فضای مجازی اعم از “توئیت ها و بیانیه ها و مطالب منتشر شده در کانال تلگرامی سخن معلم” اتهامات مذکور را بر علیه وی مطرح کرده است.

به گفته سخنگوی سازمان معلمان ایران، در تاریخ ۲۲ فروردین ماه امسال نیروهای امنیتی با مراجعه به منزل خانم نقی‌ ئی، اقدام به تفتیش محل کرده و شماری از وسایل الکترونیکی وی از جمله لپ تاپ، گوشی و فلش او را ضبط کرده اند.

طاهره نقی‌ ئی، دبیرکل سازمان معلمان ایران، فعال صنفی معلمان و دبیر سابق دبیرستان های منطقه پنج تهران است.