سه معترض از یک خانواده هم‌چنان در حبس به سر می‌برند

رادیو فردا

اردوان (راست) و ارغوان فلاحی

در ادامه بلاتکلیفی شماری از معترضان بازداشتی جنبش «زن، زندگی آزادی» در ایران، سه عضو خانواده فلاحی هم‌چنان در بازداشت به سر می‌برند و وکیل آنها از «اعلام وکالت» و «مطالعه پرونده» آنها منع شده است.

اردوان فلاحی، ۲۴ ساله، روز ۱۲ آبان سال گذشته در اصفهان و ارغوان فلاحی، ۲۲ ساله، به همراه پدرش نصرالله، ۶۶ ساله، در روز ۱۳ آبان در شیراز و در جریان اعتراضات به مرگ مهسا امینی دستگیر شدند.

عرفان کرم‌ویسی، وکیل خانواده فلاحی، در هفته جاری در صفحه اینستاگرامش اتهامات این سه عضو از یک خانواده را «محاربه، افساد فی‌الارض از طریق اقدام گسترده علیه کشور و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور» عنوان کرد و نوشت: «شعبه ۶ بازپرسی دادسرای اوین مانع مطالعه پرونده موکلانم شده است.»

به گفته آقای کرم‌ویسی، تاکنون بارها بازداشت موقت این سه نفر تمدید شده و با تقاضای تبدیل قرار به وثیقه نیز مخالفت شده است.

اعضای این خانواده پس از ۶۰ روز بازجویی‌ در بازداشتگاه‌ها و زندان‌های اصفهان و شیراز در ٢٣ بهمن‌ماه سال گذشته، ابتدا به بند ٢٠٩ زندان اوین و پس از حدود یک ماه نصرالله فلاحی و اردوان به بند ۴ و ارغوان به بند نسوان زندان اوین منتقل شدند.

با وجود آن که مقامات قوه قضاییه جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده‌اند که معترضان مورد عفو آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفته و آزاد شده‌اند، هنوز شمار زیادی از معترضان در زندان به سر می‌برند.

در همین زمینه ساسان چمن‌آرا فعال مدنی و زندانی سیاسی سابق چند روز قبل در صفحه اینستاگرام خود از «تداوم بازداشت یک زن و شوهر جوان به ‌نام‌های محمدرضا شعبانی و آیدا عُمیرات که از دوم مهرماه در نوشهر بازداشت شده‌اند» خبر داده بود.