دیدار فاطمه معتمدآریا، محمد رسول‌اف و جعفر پناهی با خانواده کیان پیرفلک

ایران وایر

دیدار فاطمه معتمدآریا، محمد رسول‌اف و جعفر پناهی با خانواده کیان پیرفلک

فاطمه معتمدآریا، محمد رسول‌اف و جعفر پناهی سه سینماگر سرشناس ایرانی با خانواده کیان پیرفلک، کودک ۹ ساله جانباخته در جریان اعتراضات ایذه دیدار کردند.

زینب مولایی، مادر کیان پیرفلک روز جمعه ۱۸ فروردین تصاویری از این دیدار را در اینستاگرام خود منتشر کرده و خطاب به این سینماگران نوشته است: «سپاسگزارم از شما انسان‌های بزرگ و نیک‌اندیش که با حضورتان باعث تسکین دلمان می‌شوید»

محمد رسول‌اف و جعفر پناهی، دو کارگردان شناخته شده سینمای ایران هستند که در سال‌های گذشته به دلیل حمایت از اعتراضات مردمی در ایران بازداشت و زندانی شده بودند.

این افراد از تهیه کنندگان بیانیه «تفنگت را زمین بگذار» هستند که در جریان سرکوب اعتراضات خوزستان پس از فاجعه فروریختن برج متروپل منتشر شد.

در این بیانیه، که به امضای حدود ۱۰۰ سینماگر ایرانی رسید آمده بود: «اکنون که خشم عمومی از فساد، دزدی، ناکارآمدی، سرکوب و خفقان، امواج هم‌بسته‌ای از اعتراضات مردمی را به دنبال داشته است، از همه افرادی که در یگان‌های نظامی تبدیل به عامل سرکوب مردم شده‌اند، می‌خواهیم سلاح خود را زمین گذاشته و به آغوش مردم بازگردند.»

فاطمه معتمد آریا نیز هنرپیشه مشهور ایرانی است که از اعتراضات سراسری اخیر در ایران حمایت کرده و در همبستگی با زنان و دختران معترض ایرانی حجاب از سر برداشت.

خانم معتمدآریا در مهرماه امسال پس از انتشار تصویرش در دیوارنگاره میدان ولیعصر توسط شهرداری تهران، خواهان پایین آوردن آن شده و در ویدئویی گفته بود: «در سرزمینی که در میادینش بچه های جوان، دختران کوچک و جوانان آزادیخواه را می کشند من زن به حساب نمی آیم. من مادر مهسا هستم، من مادر سارینا هستم. من مادر تمام بچه‌هایی هستم که در این سرزمین کشته شدند. من مادر همه سرزمین ایران هستم نه زن در سرزمین قاتلان.»