شکنجه فاطمه مثنی با بستن وی با پابند و دستبند به تخت بیمارستان

کانون حقوق بشر ایران

شکنجه فاطمه مثنی با بستن وی با پابند و دستبند به تخت بیمارستان

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز سه شنبه ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۱، حال زندانی سیاسی فاطمه مثنی بر اثر خونریزی شدید روده به وخامت گرایید و مامورین زندان هراسان وی را به بیمارستان طالقانی منتقل کردند.
اما در شرایطی ضد انسانی او را با دستبند و پابند به تخت بیمارستان زنجیر کردند. این در شرایطی است که وضع جسمی او وخیم است.

زندانی سیاسی فاطمه مثنی مدتها است که از بیماری روده رنج می‌برد. بنا بر توصیه پزشکان وی باید مورد عمل جراحی قرار بگیرد. اما بدلیل کار شکنی مسئولین زندان اوین، عمل جراحی وی به تاخیر افتاده و انجام نشده و این تاخیر باعث ضایعات جبران ناپذیر شده است .

اکنون هم که این زندانی را به بیمارستان برده اند، وی را با دستبند و پابند به تخت بیمارستان زنجیر کرده‌اند که موجب فشار و شکنجه مضاعف برای وی گردیده است.

به گزارش منبع موثق، زندانی سیاسی فاطمه مثنی که از اوان نوجوانی تا امروز، در مجموع بیش از ۱۰ سال در زندان های ایران محبوس بوده است، به بیماری شدید تب روده مبتلا شده و روده هایش غذا جذب نمی کند.
روزانه به او دو سرم وصل می شود و همواره در مسیر رفتن به بهداری و در بستر بیماری است. وی به لحاظ جسمی شرایط تحمل زندان را ندارد. اما از آزادی و مرخصی او برای ادامه درمانش ممانعت به عمل می آورند.

زندانی سیاسی فاطمه مثنی باید فورا و بی قید و شرط برای درمان و رسیدگی پزشکی فوری، آزاد شود.

این زندانی سیاسی بارها با تب و دردهای شدید از زندان، به بیمارستان منتقل شده است.

به گفته پزشک معالج، این زندانی سیاسی ۵۳ ساله نباید در شرایط استرس و فشار عصبی قرار بگیرد. فاطمه مثنی بارها به دلیل درد شدید در حالت بیهوشی و در بدترین شرایط به بهداری زندان منتقل شد. پزشکان بارها دوز داروهای او را بالا برده و اعلام کردند که درمان او در شرایط زندان فایده ای ندارد چرا که او نباید استرس داشته باشد.

فاطمه مثنی در سال ۶۰ هنگامی که ۱۳ سال بیشتر نداشت، بازداشت و در زندان با اعدام و قتل برادرانش به دستور خمینی روبرو شد.

وی پس از چند سال تحمل زندان آزاد و مجددا در سال ۹۴ با همسرش دستگیر شد. فاطمه و همسرش هر کدام به ۱۵ سال زندان محکوم شدند. این زندانی سیاسی از سال ۹۴ تاکنون در زندان محبوس است.