واکنش یک نماینده مجلس به ادعای نمایش «فیلم‌های مستهجن» در برخی مدارس: متاسفم

صدای آمریکا

برخی رسانه‌ها از پخش فیلم رابطه جنسی بین انسان با حیوان در برخی از مدارس ایران توسط مسئولان خبر داد.

یک عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به انتشار گزارشی مبنی بر نمایش «فیلم‌های مستهجن» در برخی از مدارس واکنش نشان داد.

شیوا قاسمی‌پور عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با خبرگزاری ایلنا با اشاره به اینکه «اگر این مساله‌ صحت داشته باشد خیلی متاسفم برای کسی که چنین شرایطی را فراهم کرده» گفت: «اینکه بخواهیم به زور حجاب را به کسی تحمیل کنیم، به شخصه فکر می‌کنم این کار یک کار ناشایست است.»

در روزهای گذشته، وب‌سایت «ایران‌وایر» گزارشی منتشر کرد مبنی بر نمایش فیلم «پورن» و رابطه جنسی بین انسان با حیوان در برخی مدارس دخترانه در تهران و بندر ماهشهر که توسط نیروهای امنیتی انجام شده است.

طبق گزارش‌های «ایران‌وایر» در مدارس دخترانه شهرهای دیگری همچون مدرسه «بهار آزادی» در قائم‌شهر، دبیرستان «شاهد توحید» در سربندر استان خوزستان و هم‌چنین استان‌های اصفهان و اسلام‌شهر نیز اتفاق مشابهی رخ داده است. دبیرستان دخترانه «باقرالعلوم» اسلام‌شهر و مدرسه هیات امنایی «ابوذر غفاری» در منطقه پنج تهران در مقطع متوسطه اول از جمله این مدارس هستند.

این وب‌سایت در یکی از گزارش‌هایش به نقل از خانواده‌ای از دبیرستان دخترانه شاهد توحید در سربندر استان خوزستان چنین روایت کرده‌است:‌ «از اداره آمده بودند داخل کلاس. در را قفل کردند و برای دانش‌آموزان دختر فیلم پورن و تصاویر یک زنی با لباس زیر که شوهرش او را کتک‌ می‌زد، پخش کردند.»

مادر یکی از دانش‌آموزان مدرسه ابوذر غفاری به وب‌سایت «ایران‌وایر» گفته است شماری از والدین به «قاسم احمدی لاشکی»، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش شکواییه‌ای تنظیم کرده‌اند و رونوشت آن به دفتر مدیر مدرسه نیز ارسال شده است. پاسخ مدیر به والدین شاکی این بوده است: «می‌خواستیم دختران نتیجه انقلاب جنسی را ببینند!»

در بخشی از شکواییه والدین مدرسه ابوذر غفاری آمده است: «چه‌گونه می‌توان بدون هماهنگی والدین و بررسی محتوای علمی یک ویدیو، اقدام به پخش آن در بین دانش‌آموزان دختر ۱۴ ساله، آن‌هم توسط دبیر مرد کرد؟»

صدای آمریکا نمی‌تواند مستقلا گزارش پخش «فیلم‌های مستهجن» در مدارس دخترانه را رد یا تایید کند.