معاون وزیر بهداشت: رسانه‌ها اجبار مقنعه مشکی در داروخانه‌ها را برای ضربه‌زدن پررنگ‌کردند

رادیو فردا

معاون وزیر بهداشت جمهوری اسلامی، در واکنش به رسانه‌ای‌شدن ابلاغ مجدد «دستورالعمل پوشش کارکنان داروخانه‌ها» و اجبار مقنعه مشکی برای کارکنان زن، گفت این دستورالعمل همان دستورالعمل قبلی است و برخی رسانه‌ها «برخی بخش‌های آن را پررنگ‌تر کرده‌اند تا ضربه بزنند».

حیدر محمدی، رئیس سازمان غذار و دارو و معاون وزیر بهداشت، روز دوشنبه ۸ اسفند تأکید که دستورالعمل جدید «چیز جدیدی نیست»، اما درباره دلیل ابلاغ مجدد آن در سوم اسفند ۱۴۰۱ هیچ توضیحی نداد.

معاون وزارت بهداشت دربارهٔ منظور خود از «ضربه رسانه‌ها» هم سکوت کرد، اما گفت: «دستورالعمل پوشش استاندارد برای کارکنان داروخانه‌ها را همیشه داشته‌ایم. این دستورالعمل هم که ابلاغ شده صرفاً درخصوص استاندارد پوشش است و در همه جای دنیا هم استانداردهایی برای پوشش دارند.»

ادعای آقای محمدی در مورد وجود «استاندارد پوشش در همه جای دنیا» در حالی بیان می‌شود که قانون پوشش اجباری برای شهروندان از سوی حکومت‌ها تنها در چند کشور دنیا و به‌طور خاص در جمهوری اسلامی با عنوان حجاب اجباری برقرار است.

بر اساس ابلاغیهٔ مجدد سازمان غذا و دارو که مورد اشاره حیدر محمدی است و روز یکشنبه رایوفردا نیز آن را منتشر کرد، علاوه بر اشاره به رنگ روپوش کارکنان بخش‌های مختلف داروخانه اعم از زن و مرد، تمامی کارمندان زن موظف به پوشیدن مقنعهٔ مشکی هستند.

در ماه‌های گذشته و هم‌زمان با اعتراضات «زن زندگی آزادی» خبر پلمب دست‌کم دو داروخانه در تهران و آمل به‌دلیل پوشش کارکنان زن آن‌ها رسانه‌ای شده است.