ژاسمین حاج‌ میرزامحمدی، شقایق علیزاده و رادبه کشاورز آزاد شدند

هرانا

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شوراهای صنفی دانشجویان کشور، ۳ تن از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، آزاد شدند.

براساس این گزارش، ژاسمین حاج‌میرزامحمدی دانش‌آموخته‌ صنایع دستی دانشگاه سوره در تاریخ ۱۷بهمن، رادبه کشاورز دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی و شقایق علیزاده دانشجوی دانشگاه هنر تبریز روز سه شنبه هجدهم بهمن آزاد شدند.

کماکان جزییات آزادی این بازداشت شدگان و زندانیان مشخص نیست. اما محتمل است آزادی این افراد به دنبال صدور بخشنامه «عفو» بازداشت شدگان اعتراضات سراسری (بازداشت شدگان حدفاصل ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۱ تا ۱۶ بهمن ۱۴۰۱) صورت پذیرفته باشد.

رادبه کشاورز روز شنبه ۲۳ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی توسط دادگاه انقلاب، به شش سال حبس تعزیری محکوم شده بود. حکم صادره در دادگاه تجدید نظر استان تهران به یک سال حبس تقلیل یافت.

ژاسمین حاج میرزا محمدی، دانش‌آموخته گرایش سفال و سرامیک دانشگاه سوره در تاریخ ۱۲ آبان در بهشت سکینه کرج بازداشت و پس از مدتی به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

شقایق علیزاده دانشجوی دانشگاه هنر تبریز در تاریخ ۱۵دی بازداشت شده بود.

پیش از این رئیس قوه قضائیه در نامه ای به علی خامنه ای پیشنهاد عفو موردی و معیاری هزاران زندانی از جمله بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ را ارائه و این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ از اصل ۱۱۰ قانون اساسی با تعیین شروطی مورد موافقت علی خامنه ای قرار گرفت. جزییات تکمیلی در مورد آمار کلی افرادی که با اعمال این دستورالعمل آزاد می شوند، تا کنون توسط نهادهای متولی اطلاع رسانی نشده است.