یک زن جوان سنندجی توسط فردی ناشناس به آتش کشیده شد

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

زن جوان اهل سنندج با هویت نگین رستمی،‌ روز دوشنبە 3 بهمن‌ماه 1401، در حیاط خانە خود در روستای “نی” از توابع شهرستان مریوان توسط فردی ناشناس بە آتش کشیدە شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، گفته می‌شود، “فرد مهاجم با اقدام به پاشیدن بنزین بر روی خانم رستمی، او را آتش می‌زند و پا به فرار می‌گذارد.”

وی هنگام اعزام به بیمارستان سنندج به پرستارها و اطرافیان می‌گوید؛ مردی با قد کوتاه و صورت پوشیده، اقدام به سوزاندن وی کرده و پیشتر نیز به دفعات مورد تهدید قرار گرفته است.

خانم رستمی کە قربانی کودک‌همسری در دوازده سالگی بوده و پیشتر دو بار وادار به ازدواج شده بود، به تازگی تحت فشارهای خانواده‌ای پرجمعیت و بی‌بضاعت برای سومین بار ازدواج کرده بود.

گفتە می‌شود، او بارها از سوی همسر سابق خود تهدید به مرگ شدە و حتی یکبار نیز همسر سابقش با اسلحە او را مورد تهدید قرار دادە است.

خانم رستمی که دچار سوختگی نود و پنج درصدی شده، در حال حاضر در بیمارستان کوثر سنندج بستری است و در وضعیت جسمانی وخیمی به سر می‌برد، به گونه‌ای که هر لحظه در خطر مرگ قرار دارد.

قوانین زن‌ستیزانه حکومت جمهوری اسلامی و همچنین عدم وجود قوانین سخت‌گیرانه در رابطه با قتل و خشونت علیه زنان موجب شده تا بسیاری از مردان بدون ترس از مواجهه با مجازات جدی، اقدام به قتل زنان تحت بهانه‌های مختلف کنند.