معاون رئیسی: «تساوی زن و مرد» به ضرر زن است

VOAPNN

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ابراهیم رئیسی

معاون امور زنان و خانواده ابراهیم رئیسی گفته است در نشست سال قبل سازمان ملل، هنگامی که «مدیر اجرایی بخش زنان» پرسیده «چرا برابری زن و مرد را نمی‌پذیرید؟» پاسخ داده که «تساوی به ضرر زن است و ما قبول نداریم‌.»

به گزارش خبرگزاری «ایسنا»، انسیه خزعلی در نشست مجازی «کرامت زن در دو نگاه؛ مقایسه جایگاه زن در اسلام و غرب» که در یک شبکه اجتماعی برگزار شده، با تکرار مواضع همیشگی جمهوری اسلامی، افزوده است: «قوانین غرب» زن را مثل «کالا» در اختیار مرد قرار داده است.

مسئولان جمهوری اسلامی در شرایطی از قوانین و وضعیت زنان در ایران دفاع می‌کنند که در ماه‌های اخیر ده‌ها هزار زن و مرد در شهرهای مختلف ایران به خیابان آمده‌اند و به رغم سرکوب خونین، مخالفت خود را با سیاست‌های تبعیض‌آمیز حکومت علیه شهروندان، بخصوص زنان اعلام کرده‌اند.

معاون ابراهیم رئیسی در امور زنان همچنین بدون اشاره به جزئیاتی، مدعی شد که گاهی «داشته‌ها، هویت و ارزش‌هایمان» در حوزه زنان «نادیده گرفته شده و تحقیر می‌شود.»

در این حال انسیه خزعلی تاکید کرده است که «اسلام» مراقب است تا «خدشه‌ای» به خانه، خانواده و «وظایف مهمی» که زن بر عهده دارد «وارد نشود.»

زنان و مردان بسیاری در چهار ماه اخیر با شعار محوری «زن، زندگی و آزادی» در سراسر ایران خواهان برچیده شدن حکومت، لغو قوانین شرعی تبعیض‌آمیز در حوزه زنان و حجاب اجباری شده‌اند.

شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد در جلسه‌ای که بیست و سوم آذرماه به پیشنهاد ایالات متحده برگزار شد، به «اخراج جمهوری اسلامی از کمیسیون جایگاه زن سازمان ملل» رای داد.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، در این جلسه با نام بردن از «مهسا امینی» و کشته شدنش در بازداشت، گفته بود: مهسا می‌خواست «یک زندگی عادی و کامیاب داشته باشد»، اما او را «به جرم زن بودن، کشتند.»