پوشش تحمیلی، شرط ادامه کار استادان زن دانشگاه تهران

ارسال کننده : انسیه حنیف نژاد
Tehran-University
شهرزادنیوز:در ادامه تلاش‌ها برای تحمیل پوشش مطلوب بنیادگرایان اسلامی به زنان در دانشگاه تهران، قرار است لباس فرمی به عنوان «هدیه» به کارکنان ارائه شود که «موظف» به پوشیدن آن هستند؛ و اگر کارمندی از این لباس استفاده نکند، به کمیته‌ی انضباطی احضار خواهد شد.

گل‌محمدی ، مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه تهران، در این زمینه به خبرگزاری مهر گفته است که ممکن نیست دانشجو از نظر حجاب اصلاح شود، اما کارکنان یا اساتید بدحجاب باشند؛ بنابراین دانشجو عنوان می‌کند: وقتی استاد یا کارکنان دانشگاه حجاب را رعایت نمی‌کنند، چطور انتظار دارید دانشجو رعایت کند؟

وی همچنین نوع پوشش استادان زن را لازمه استخدام و «شرط ضمن عقد قرارداد همکاری» دانست، که بر اساس آن، دانشگاه می‌تواند قرارداد آن‌ها را در صورتی‌که از «پوشش مطلوب دانشگاه تخلف کنند» یک طرفه فسخ کند.

وی ضمن مطلوب شمردن فضای دانشگاه در زمینه «حجاب و عفاف»، اذعان داشت که این به معنی آن نیست که وقتی وارد دانشگاه می‌شوید، تمام استانداردها را رعایت‌شده ببینید، به هرحال جامعه دانشگاهی متاثر از محیط بیرون است و دانشجو در بهترین حالت در طول یک هفته 20 ساعت در دانشگاه حضور دارد.

این مقام دانشگاهی بنیادگرا، همچنین جداسازی دانشجویان دختر از پسر در بوفه‌های دانشجویی و برخی از سالن‌های مطالعه‌ را از جمله اقدامات دانشگاه تهران در راستای اسلامی کردن فضای دانشگاهی ارزیابی کرد.
http://www.1oo1nights.org/index.php?page=1&newsitemId=8589