تعیین زمان جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آرمیتا عباسی

خبرگزاری هرانا

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آرمیتا عباسی، از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر، روز پنجشنبه ۶ بهمن ماه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زمان جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آرمیتا عباسی، از بازداشت شدگان اخیر تعیین شد.

مادر خانم عباسی با انتشار پستی در صفحه شخصی خود اظهار داشت که این جلسه روز پنجشنبه ۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.
اوایل مهرماه امسال، آرمیتا عباسی در رابطه با اعتراضات سراسری در کرج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس به زندان کچویی کرج منتقل شد.

گفته می شود که بازداشت خانم عباسی در پی انتشار مطالبی در فضای مجازی صورت گرفته است.

چندی پیش شبکه خبری سی ان ان با انتشار گزارشی تحقیقی به آزار و تجاوز جنسی به شماری از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری اخیر در بازداشتگاه های ایران پرداخته بود که در آن به خانم عباسی به عنوان یکی از قربانیان اشاره شده بود. هر چند مادر خانم عباسی صحت ادعای مطرح شده در این گزارش در خصوص دخترش را رد کرد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱
بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.