تداوم بازداشت سحر آذر پیرا در زندان اصفهان

صدای بازداشت‌شدگان

تداوم بازداشت سحر آذر پیرا در زندان اصفهان

سحر آذر پیرا شهروند ساکن اصفهان که پیشتر در تاریخ ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در منزلش بازداشت و به زندان دولت آباد اصفهان منتقل شده بود، علیرغم گذشت نزدیک به دو ماه از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برد.

طبق گزارش دریافتی و به نقل از منابع فعال حقوق بشر در ایران، سحر آذر پیرا با گذشت نزدیک به دو ماه از زمان دستگیری کماکان در بازداشت بسر می‌برد.

بر اساس این گزارش، سحر آذر پیرا،‌ ۱۸ ساله، شهروند ساکن اصفهان که پیشتر در تاریخ ۲۵مهرماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان دولت آباد اصفهان منتقل شده بود، علیرغم گذشت نزدیک به دو ماه از دستگیری کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برد. تداوم بازداشت و بلاتکلیفی خانم آذر پیرا موجب افزایش نگرانی خانواده در خصوص وضعیت فرزندشان شده است.

یک منبع مطلع به وضعیت خانم آذر پیرا در خصوص آخرین وضعیت این شهروند به صدای بازداشت شدگان گفت: «سحر وقتی که تو خونه بود توسط ماموران امنیتی بازداشت شد. سحر بعد از بازداشت دو هفته در انفرادی بود و بعد از آن به بند عمومی منتقل شد. اتهاماتی که به سحر زدند اول وجود عکس بی حجاب که توی خیابان گرفته بود. دوم اقدام علیه نظام و کشور و سوم داشتن گروه و شرکت در گروه واتساپ بوده که روز گذشته اولین جلسه دادگاه برگزار شد و جلسه بعدی دادگاه هنوز مشخص نیست.»

لازم به ذکر است که نیروهای امنیتی در زمان بازداشت خانم آذر پیرا وسایل وی شامل لپ تاپ، موبایل و فلش مموری را نیز ضبط کرده و با خود بردند.