ایرنا
تهران – ایرنا – معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، اغتشاشات اخیر را ناشی از یک جنگ سخت ترکیبی و شناختی دانست و گفت: نیاز به جهاد تبیین داریم تا صدای زنانی را که به نام آزادی و به نام زن، مورد ظلم و جنایت واقع شدند به گوش جهانیان برسانیم.
به گزارش روز شنبه ایرنا از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، انسیه خزعلی در نشست تخصصی با عنوان «از جریانسازی برای انقلاب زنانه تا واقعیت غائلۀ زنانه» با حضور شرکتکنندگانی از 9 ملیت مختلف افزود: زنان ما با هوشیاری در مقابل بسیاری از این توطئهها ایستادند و خواهند ایستاد و با هویت و اصالتی که دارند، مکر آنها را خنثی میکنند.
وی تصریح کرد: دولتهای غربی میخواهند با محدود کردن صدای ایران در مجامع بینالمللی، تکصدایی را حاکم کنند؛ یعنی تنها صدایی را بشنوند که همگام با آنهاست و اجازه ندهند صداهای دیگری که افشاگر ماهیت واقعی آنها و فشارهایی است که بر اثر تحریم و نادیدهگرفتن حقوق زنان در جامعه بینالمللی به وجود آمده، به گوش کسی برسد.
خزعلی ادامه داد: در اینجا نیاز به جهاد تبیین داریم تا صدای زنانی را که به نام آزادی و به نام زن، مورد ظلم و جنایت واقع شدند، به گوش جهانیان برسانیم.
وی ادامه داد: در این جریانات، دشمن سعی کرد با انتشار دروغ و بهتان و با تبلیغات گسترده در جهت مسمومکردن افکار اقدام کند.
وقایع اخیر صفآرایی جبهه باطل در مقابل جبهه حق است
مدیر کل بینالملل معاونت زنان ریاست جمهوری، وقایع اخیر کشور را صفآرایی جبهه باطل با همه قدرت خود در مقابل جبهه حق برشمرد و تأکید کرد: مسأله زنان و شعار زنان، تنها یک دستاویز در این مصاف حق و باطل است.
خدیجه کریمی اظهار داشت: امروز کشورهایی ادعای دفاع از حقوق بشر و حقوق زنان را دارند که بزرگترین مصداقهای نقض حقوق بشر را از سوی آنها شاهد بودهایم.
در ادامه، سخنرانانی از کشورهای استرالیا، پاکستان، آلمان، عراق، الجزایر، اندونزی، نیجریه، افغانستان و ایران به بیان دیدگاههای خود درباره موضوع نشست پرداختند.
مهدیه شادمانی عضو هیات علمی دانشگاه، با نگاهی به پیشینه حضور زنان در انقلاب مشروطه، نهضت تنباکو و انقلاب اسلامی، شرایط کنونی را چنین تبیین کرد و گفت: ما اکنون در یک جنگ ترکیبی پیچیده قرار داریم؛ راهبردی که شامل جنگ کلاسیک و جنگ فرهنگی و هجمه فرهنگی-رسانهای است و همه ابزارهای متقارن و نامتقارن را برای آسیب زدن به جمهوری اسلامی درآمیختهاند.
وی ادامه داد: آنچه امروز میبینیم، یک خشونتِ سازمانیافته است که به سمت رادیکالیسم اجتماعی پیش میرود؛ بنابراین نامی که میتوانیم بر آن قرار دهیم، آشوب یا غائله زنانه -نه انقلاب زنانه- است و عمدتاً سوءاستفاده از مسأله زنان است.
وی اضافه کرد: وقتی از غائله زنانه سخن میگوییم، به معنای آن نیست که زنان، درصد زیادی از اغتشاشگران را تشکیل داده باشند بلکه شعارها به سمت زنانه شدن است.
پژوهشگری از استرالیا با اشاره به پژوهشهای علمی که درباره بررسی رابطه حجاب و سلامت روانشناختی بانوان در جهان صورت گرفته، اظهارداشت: با استناد به نتایج اینگونه پژوهشها در زمینه تأثیر مثبت حجاب بر ایمنی و آرامش زنان میتوان نه تنها زنان مسلمان، بلکه بانوان غیرمسلمان در جهان را به داشتن حجاب ترغیب کرد.
وی معتقد است: استانداردهای زیبایی که از سوی رسانهها القا میشود، غربی است و تحمیل این استانداردها موجب شده بانوان و بهویژه دختران جوان، مشکلات بسیاری درباره تصویر ذهنی نسبت به بدن خود داشته باشند.
پژوهشگر استرالیایی افزود: حجاب، اهمیت کمتری را برای این استانداردهای زیبایی ایجاد میکند و موجب میشود فرد، تصویر ذهنی مثبتتری نسبت به بدن خود داشته باشد.
متخصصی از کشور افغانستان نیز با بیان اینکه قدرت و اقتدار زن ناشی از حیا است، تصریح کرد: با داشتن حجاب، شما یک ملکه هستید که حصن و حصاری دارید که هر کسی حق ندارد به آن نزدیک شود.
وی افزود: هیچیک از نسخههای فمینیستی برای حلّ مسائل زنان، کارگر نخواهد بود. آنچه مورد نیاز جهان امروز است، حیا و پاکی است. ما در یک تقابل شدید با تمدن فرعونی-شیطانی غرب هستیم که بر اساس اسراف و استعلاست.
وی ادامه داد: تقابل بین ما و تمدن غربی، به خاطر یک متر یا چهار متر پارچهای که بعضیها برای حجاب انتخاب میکنند نیست، بلکه تقابل به خاطر فرهنگ توحیدی است که برای ما برنامهریزی میکند.
پژوهشگری از الجزایر، زنان را قلب جامعه نامید و گفت: الجزایر 130 سال توسط فرانسه اشغال شده بود و آنها خیلی سعی کردند بمانند اما علت عدم موفقیت آنها -به اذعان خودشان- این بود که نتوانستند به قلب الجزایر نفوذ کنند، یعنی نتوانستند بانوان الجزایری را تحت تأثیر قرار دهند.
فاطمه یزدیان عضو هیات علمی دانشگاه تهران، هدف دشمنان را فروپاشی نظام خانواده دانست و تصریح کرد: ما باید خانوادهها را آموزش میدادیم که چطور در دوران آموزش مجازی فرزندان به واسطه کرونا، ارتباط خود را با فرزندانشان حفظ کرده و آنها را بر اساس فرهنگ ایرانی-اسلامی پرورش دهند. امروز برخی رفتارهای دانشجویان، بههیچوجه با فرهنگ ایرانی سازگار نیست.
بانوی فعال فرهنگی از کشور آلمان به این نکته اشاره کرد که در این کشور، آداب و رسوم سنتی با آموزههای دینی خلط شده و این امر سبب شده که جنبش فمینیستی اسلامی مورد استقبال قرار گیرد.
وی معتقد است: باید زنان محجبه را آگاه کنیم تا از این جنبشهای فمینیستی دفاع نکنند. موارد نقض حقوق بشر که در دنیا صورت میگیرد، در رسانههای ایران به ندرت بازتاب داده میشود و نبود اطلاعات صحیح در این باره موجب میشود جوانان یا نوجوانان ایرانی، تصور غیرواقعی و ایدهآلی از غرب داشته باشند.