حضور جمعیت کثیری از زنان بر مزار شیرکو معارفی در بانه

ارسال کننده:خانم 12زهرامبینی23بهمن

 

برپایه گزارش دریافتی، روز پنجشنبه جمعیت کثیری از زنان آزاده به رغم تهدیدات نیروهای رژیم و فضای شدید امنیتی با حضور بر سر مزار “شیرکو معارفی” در شهر بانه یاد وی را گرامی داشتند.
به دنبال اعدام زندانی سیاسی جانباخته شیرکو معارفی در زندان سقز و ممانعت نیروهای امنیتی رژیم از برگزاری مراسم تشییع جنازه و به خاکسپاری وی، مردم زیادی از شهرهای مختلف کشور با حضور در منزل پدری شیرکو معارفی در شهر بانه با خانواده داغدار وی ابراز همدردی کردند و تنفر عمیق خود را نسبت به رژیم اسلامی نشان دادند.

مردم شهر قرار گذاشتند که روز پنجشنبه 16 آبانماه با تجمع بر مزار وی اعتراض خود را به عمل جنایتکارانه رژیم اعلام کنند. علیرغم تهدیدات ماموران امنیتی رژیم مبنی بر برخورد با شرکت کنندگان در مراسم یادبود شیرکو معارفی و ایجاد فضای شدید سرکوب، عصر روز پنجشنبه تعداد زیادی از زنان و دختران جوان از دو مسیر جداگانه به سوی گورستان “سلیمان بگ” شهر بانه به راه افتادند و مزار شیرکو را گلباران کردند. پارچه قرمز رنگ و انبوه گلهای شرکت کنندگان در این مراسم مزار این زندانی سیاسی اعدام شده را بطور کامل پوشاند .تعداد زیادی از مردان و جوانان آزادیخواه و مخالف اعدام با وجود اینکه به علت حضور سنگین نیروهای امنیتی و سرکوبگر نتوانستند بر سر مزار وی حضور یابند ولی در اطراف گورستان حاضر شدند و بدین ترتیب مردم بانه تنفر و انزجار شدید خود را از رژیم شکنجه و اعدام به نمایش گذاشتند.