اعتراضات سراسری؛ بازداشت دو شهروند همزمان با آزادی دو تن دیگر

هرانا

 

مریم دریسی، دانشجو بازداشتی دانشگاه ساوه و احمد قادری شهروند ساکن کامیاران با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند. همچنین طی روزهای گذشته، احمد مقدم‌ نیا و یاسین رحمانی به صورت جداگانه در شهرهای اهواز و سردشت توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱، مریم دریسی، دانشجو کارشناسی ارشد دانشگاه ساوه آزاد شد.

آزادی خانم دریسی با تودیع قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی صورت گرفته است.
وی در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی در شیراز بازداشت و به زندان عادل آباد این شهر منتقل شده بود.

از سوی دیگر شوراهای صنفی دانشجویان کشور اعلام کرد که احمد مقدم نیا، دانشجوی حقوق دانشگاه آزاد اهواز، عصر در تاریخ ۴ آبان ماه پس از بازگشت از دانشگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

بر اساس این گزارش، این دانشجو مبتلا به دیابت است و نیاز به تزریق مکرر انسولین دارد و شرایط بازداشت وضعیت جسمی وی را به خطر می‌اندازد.

همچنین خبرگزاری کردپا از آزادی احمد قادری با تودیع قرار وثیقه خبر داد. این شهروند در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

همچنین بر اساس گزارش دیگر این خبرگزاری، یاسین رحمانی شهروند ساکن سردشت روز یکشنبه ۸ آبان‌ماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.