تداوم بازداشت و بیخبری از وضعیت یک دختر بلوچ

کمپین فعالین بلوچ

نیروهای اطلاعت سپاه در زاهدان یک دختر بلوچ را بازداشت کردند که پس از گذشت ۲۹ روز، همچنان از وضعیت او اطلاعی در دست نیست.به گزارش کمپین فعالین بلوچ، روز دوشنبه ١١ مهر ماه ١۴٠١، نیروهای لباس شخصی اداره اطلاعات شهرستان زاهدان، یک دختر بلوچ را بازداشت کردند که با گذشت ۲۹ روز همچنان از وضعیت او اطلاعی نیست.

هویت این دختر بلوچ «فائزه براهویی» ۲۳ ساله اهل زاهدان عنوان شده است.

گفته می شود، نیروهای اطلاعات فائزه براهوئی را به اتهام “اغتشاش” بازداشت کردند‌ و پس از بازجویی به قرنطینه بند زنان زندان زاهدان انتقال دادند.

براساس این گزارش، در ۲۶ مهر ماه علیه خانم براهویی پرونده سازی هایی با مضمون «توهین به رهبر»، «حضور در تجمعات» و «اغفال اغتشاشگران» شده و نیروهای اطلاعاتی در صورت عدم قبول اتهامات، وی را تهدید به پرونده سازی با مضمون «رابطه جنسی نامشروع با یکی از معترضان مرد بازداشت شده» کردند.

یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود، به گزارشگر کمپین گفت: “نیروهای اداره اطلاعات به خانم براهویی گفتند اگر حکم لیدری تظاهرات برایت صادر کنند حکم شما اعدام است.”

طبق این گزارش، نیروهای امنیتی در حالی فائزه را بازداشت کرده اند که وی فقط خواستار رسیدگی به پرونده تجاوز به دختر ۱۵ ساله بلوچ توسط فرمانده انتظامی شهرستان چابهار بوده و در اعتراضات خیابانی هم شرکت نداشته است.

با گذشت ۲۹ روز از بازداشت این شهروند بلوچ، خانواده وی نگران وضعیت و پرونده سازی بر علیه او هستند‌ و پیگیری های آنها نیز نتیجه ای نداشته است.

منابع مطلع می گویند، نیروهای امنیتی تاکنون حق وکیل و اجازه تماس را از فائزه سلب کرده‌اند.