اعتراف به زورگيري و آزار و اذيت زنان

ارسال کننده: آقای محمود نعیمی16بهمن

مرد شيطان صفت که پس از ورود به خانه‌ها در شرق تهران علاوه بر زورگيري زنان را مورد آزار و اذيت قرار مي‌داد در زندان شناسايي شد.
به گزارش مهر، ساعت هشت شب هشتم آبان امسال زن جواني به همراه همسرش به کلانتري 144 جواديه تهرانپارس مراجعه و عنوان داشت: مرد جواني حدود 30 ساله، با تهديد چاقو وارد خانه شد و پس از سرقت طلا و جواهرات، وجوه نقد و… داخل خانه، خودرو متعلق به همسرم را نيز از داخل پارکينگ سرقت کرد و از محل متواري شد. با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع”سرقت به عنف” و به دستور شعبه چهاردهم بازپرسي دادسراي ناحيه 4 تهران، پرونده براي رسيدگي در اختيار پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. شاکي پس از حضور در پايگاه چهارم پليس آگاهي، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در حال باز کردن در ورودي خانه بودم که ناگهان يک نفر آقاي حدود 30 ساله، جلوي دهانم را گرفت و با تهديد چاقو داخل خانه شد و مرا تهديد کرد تا سر و صدا نکنم. پس از سرقت گوشواره طلا، دوربين، لب تاپ، 600 هزار تومان وجه نقد و…، سوئيچ خودرو پرايد همسرم را برداشت و ماشين را از داخل پارکينگ سرقت و از محل متواري شد”. سرانجام آذر امسال ماموران تجسس ويژه کلانتري 144 تهرانپارس متوجه شدند که يکي از مجرمين سابقه دار منطقه”خاک سفيد” به نام”مهدي” که اعتياد به موادمخدر داشته و شغل مشخصي هم ندارد، با يک دستگاه خودرو پرايد در حال تردد در محدوده شرق تهران است. مشخصات خودرو پرايد بررسي و مأموران متوجه شدند که دستور توقيف خودرو در سيستم جامع پليس ثبت شده است.


مأموران با اطلاع از سرقتي بودن خودرو پرايد، محل تردد مهدي در منطقه جواديه تهرانپارس را تحت مراقبت قرار داده تا اينکه ساعت 13 پنجم آذر امسال، مهدي با مشاهده مأمورين قصد متواري شدن از دست آنها را داشت که طي يک تعقيب و گريز و به علت عدم توجه به دستور ايست، مأمورين اقدام به تيراندازي به سمت خودرو کرده اما مهدي همچنان تلاش داشت تا از دست آنها متواري شود که با توجه به شليک چندين تير هوايي از سوي مأمورين و عدم توجه به دستور ايست، مهدي از ناحيه پاي راست مورد هدف گلوله قرار گرفته و دستگير شد.
با انتقال متهم به پايگاه چهارم پليس آگاهي، وي در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان داشت که خودرو را يکي از دوستانش به نام مسعود. د به وي تحويل داده است. با معرفي”مسعود. د” به عنوان سارق به عنف منزل و خودرو، وي به عنوان يکي از مجرمين سابقه دار در زمينه موادمخدر، زورگيري، سرقت موتورسيکلت، سرقت داخل خودرو و… مورد شناسايي قرار گرفت. شاکي نيز پس از مشاهده تصوير متهم، وي را به صورت کامل و دقيق مورد شناسايي قرار داد.با شناسايي”مسعود” به عنوان متهم اصلي پرونده، دستور شناسايي و دستگيري وي در سيستم جامع پليس ثبت و پس از مدتي کارآگاهان پايگاه چهارم آگاهي متوجه شدند که”مسعود” به اتهام دهها فقره سرقت داخل خودرو از سوي پليس آگاهي شهرستان بابل دستگير و به زندان منتقل شده است. بلافاصله هماهنگي‌هاي لازم انجام و متهم براي انجام تحقيقات به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد. با آغاز تحقيقات از متهم، مسعود به سرقت به عنف از منزل شاکي و همچنين سرقت‌هاي مشابه اعتراف کرد. متهم در ادامه اعترافاتش عنوان داشت که در چندين فقره از سرقت هايش و با وجود سرقت اموال باارزش داخل خانه‌ها، با تهديد سلاح سرد اقدام به آزار و اذيت زنان کرده است. از جمله در يک فقره از سرقت‌ها در شهر اصفهان، متهم پس از سرقت طلا و جواهرات زن جواني را مورد آزار و اذيت قرار داده است. متهم در خصوص پرونده”سرقت به عنف همراه با آزار و اذيت” به کارآگاهان گفت: پس از مصرف شيشه در داخل خودرو، متوجه زن جواني شدم که وارد يک ساختمان مسکوني شد. متوجه شدم که در ساختمان کاملا بسته نشده و از همين فرصت استفاده کرده و وارد ساختمان شدم. زن جوان به همراه بچه چند ساله اش در داخل خانه بود که با ديدن من بسيار ترسيد. با تهديد چاقو او را مورد مورد آزار و اذيت قرار داده و پس از سرقت طلا و جواهرات همراه اين زن، او را در داخل اتاقي حبس کرده و به سرعت از ساختمان خارج شدم. با اعترافات به دست آمده از مسعود، شناسايي ديگر جرايم ارتکابي متهم از جمله”سرقت‌هاي به عنف” در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.
با بررسي پرونده سرقت‌هاي مشابه، تعداد ديگري از شکات و مالباختگان در مناطق و شهرک‌هاي حاشيه شرق تهران شناسايي و پس از مواجهه حضوري با متهم، مسعود را به صورت کامل مورد شناسايي قرار دادند. يکي از شکات پس از شناسايي متهم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت 10 شب 13 مهر امسال” در خيابان قنات کوثر و هنگام بازگشت به منزل، براي خريد دارو از ماشين پياده شده بودم. لحظه اي که سوار ماشين شدم، ناگهان شخصي ناشناس با شمشير سوار ماشين شد و با تهديد اقدام به سرقت وجه نقد، ساعت و ضبط خودرو کرد. يکي از شکات زن پرونده نيز پس از شناسايي متهم در اظهاراتش به کاراگاهان گفت: متهم از بالکن وارد خانه شد و با تهديد چاقو عنوان داشت که در صورتيکه صدايم دربيايد مرا خواهد کشت. بعد گفت:”هرچه طلا داري بده” و با قيچي دستبند داخل دستم را بريد و پس از سرقت دستبند، يک انگشتر، يک جفت گوشواره و يک ساعت، مرا به داخل اتاقي برد و محبوس کرد.
سرهنگ رضا مؤذن رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت:با توجه به اعترافات صريح متهم به ارتکاب سرقت‌هاي متعدد و احتمال افزايش تعداد جرايم ارتکابي و تعداد شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم از سوي مقام قضايي صادر شده است. به همين خاطر از تمام شکات و مالباختگاني که موفق به شناسايي تصوير متهم شدند دعوت مي‌شود تا براي طرح و پيگيري شکايات خود به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در سيدخندان – خيابان ابوذر غفاري – جنب کلانتري 120 سيدخندان مراجعه کنند.