بودجه بیمه زنان سرپرست خانوار باید به صورت سنواتی در بودجه لحاظ شود

ارسال کننده: آقای احمدفخرالدین14بهمن

به گزارش دخت ایران – یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناکارآمدی دولت در حمایت از زنان سرپرست خانوار گفت: پوشش بیمه‌ای حداقل حمایت از زنان سرپرست خانوار است که تاکنون به خوبی اجرایی نشده است در صورتی که باید به صورت سنواتی در بودجه لحاظ شود.

زهره طبیب زاده نوری با انتقاد از کاهش بودجه بیمه زنان خانه‌دار در بودجه سال آینده گفت: با تلاش‌هایی انجام شده و پیشنهادهای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۵ میلیارد تومانی پیشنهادی دولت برای اجرای بیمه زنان سرپرست خانوار برای سال آینده را به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش دادند.

وی ادامه داد: البته این افزایش بودجه در کمیسیون تلفیق تصویب شده است و امیدواریم نمایندگان در صحن مجلس نیز به این موضوع رأی دهند و شاهد باشیم که این بودجه به صورت واقعی و حقیقی به بیمه زنان سرپرست خانوار اختصاص داده شود.

طبیب زاده نوری با اشاره به اینکه باید این بودجه به صورت سنواتی در بودجه لحاظ شود گفت: اگر بودجه بیمه زنان خانه‌دار به صورت سالیانه لحاظ نشود همین تعدادی هم که در سال جاری تحت پوشش قرار می‌گیرند دیگر ادامه پرداخت‌ها در سال آینده برای آنها امکان پذیر نمی‌شود درصورتیکه باید چند سال پرداخت انجام شود تا بتوانند از خدماتی مانند بازنشستگی استفاده کنند.