“خطای پزشکی” جان یک زن حامله در شهر نودشه را گرفت

ارسال کننده : خانم فاطمه تابع بردبار14بهمن

آژانس کُردپا: یک زن بیست ساله ساکن شهر نودشه در استان کرمانشاه، به دلیل آنچه “قصور پزشکی کادر بیمارستان” عنوان می‌شود جان خود را ازدست داد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، زنی ٢٠ ساله به نام نسرین شبرندی فرزند جهانبخش که در وضعیت وخیم سلامتی به بیمارستان امام رضا شهر کرمانشاه انتقال یافته بود، بر اثر تزریق آمپول جان سپرد.

این شهروند کُرد ساکن شهر نودشه چند روز قبل در بیمارستان شهر پاوه تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفت و پزشک معالج نیز با تشخیص سقط جنین، آمپول را به این زن حامله تزریق و موجب پارگی کیسه محتوی جنین می‌شود.

نسرین شبرندی، به دلیل آنچه “قصور پزشکی کادر بیمارستان” عنوان می‌شود جان خود را ازدست داد
منابع محلی گزارش دادند که پس از اینکه دکتر (م.ر) چندین آمپول به نسرین و جنین داخل رحم تزریق می‌کند، وضعیت سلامتی نسرین وخیم‌تر شده و بستگان نسرین خواستار انتقال وی به بیمارستان کرمانشاه می‌شوند که از سوی پزشک معالج مخالفت می‌شود.

گفته می‌شود به دلیل کمبود امکانات و وخیم‌تر شدن وضعیت سلامتی نسرین، وی را به بیمارستان “امام رضا” کرمانشاه منتقل و پس از چند ساعت بستری در بیمارستان کرمانشاه جان خود را از دست می‌دهد.

همچنین این منبع گفت: جنین در رحم نسرین ٥ ماهه بوده و طی این ٥ روز که در بیمارستان شهر پاوه تحت مراقبت پزشکی بوده، روز به روز وضعیت سلامتی وی وخیم‌تر شده بود، اما پزشکان بیمارستان به غیر از تزریق آمپول هیچ اقدام دیگری را برای بهبود سلامتی نسرین نداده بودند.

گفته می‌شود، اولین هیئت کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پزشک بیمارستان شهر پاوه به نام “م.ر” را دلیل مرگ نسرین قلمداد نمودند.

خانواده‌ی نسرین نسبت به بی‌توجهی و کم کاری پزشک معالج بیمارستان پاوه به نام “م.ر” اقدام به ثبت شکایت کرده‌اند اما تاکنون هیچ گونه رسیدگی به این پرونده نشده است.

بر اساس ماده ۲۴ قانون نظام پزشکی عدم رعایت مسئولیت شغلی و صنفی و سهل‌انگاری در انجام وظایف قانونی و اجحاف به بیماران و مراجعان به وسیله شغل پزشکی و مشاغل وابسته به آن، تخلف محسوب شده و محرومیت مدت‌دار یا حتی دایم از شغل را برای پزشک به دنبال خواهد داشت.

به گفته برخی کارشناسان و آگاهان، ایران در حوزه روش‌های ثبت و پیگیری و رسیدگی به تخلفات پزشکی حداقل ٤٠ سال از استانداردهای جهانی عقب‌تر است.