زنی متأهل در سردشت خودکُشی کرد

ارسال کننده: خانم فاطمه تابع بردبار13بهمن

آژانس کُردپا: یک زن ساکن روستایی از توابع شهرستان سردشت، در نتیجه اختلافات خانوادگی، خود را از پشت بام خانه به پایین پرتاب و جان سپرد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا و به گفته یک شاهد عینی، یک زن کُرد به نام شیلان ابراهیمی ساکن روستای “دوله‌گرم” از توابع سردشت به دلیل “اختلافات خانوادگی” خود را از پشت بام به پایین انداخته و جان خود را از دست داده است.

یک منبع مطلع نیز گفت: شیلان ابراهیمی که همسر وی شخصی به نام رحمان بوده دوبار درخواست طلاق کرده، اما رحمان هیچ جوابی به وی نداده است.

شیلان پس از دو روز بستری در بیمارستان شهر سردشت به دلیل ضربه مغزی جانش را از دست داد.

گفته می‌شود، جسد شیلان به منظور تحقیقات به پزشکی قانونی منتقل و تاکنون هیچ‌کس در این رابطه دستگیر نشده است.

به اعتقاد بیشتر فعالان حقوق زنان، به دلیل نبود قانونی مناسب برای دفاع از حقوق زنان به ویژه هنگام طلاق گرفتن، باعث شده بیشتر زنان از خانه فرار یا به خودسوزی و خودکشی پناه ببرند.

‌آذر طاهر آبادی روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان از شهر کنگاور بر این باور است، نبود اعتماد به نفس و عدم آگاهی زنان و کاهش امید به زندگی در جامعه، عدم مراکز ویژه جهت دفاع و حمایت از حقوق زنان، قوانین غیرانسانی بر ضد زنان به طوری که هیچ گونه بازخواستی از افرادی که عاملان اصلی خودکشی زنان و کشتن آنان می‌باشد ، وجود ندارد و زنان مورد خشونت قرار می گیرند و زنان به خودکشی پناه می‌برند.