مخالفت قاضی با آزادی موقت مریم شفیع‌پور

ارسال کننده: آقای غلامرضا اخلاقی13بهمن

خبرگزاری هرانا – طی جلسه روزجاری دادگاه، قاضی صلواتی با آزادی مریم شفیع‌پور به قید وثیقه مخالفت کرد و وی به بند زنان زندان اوین بازگشت.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح روز جاری دادگاه مریم شفیع‌پور، عضو کمیته زنان ستاد دانشجویی انتخاباتی مهدی کروبی پس از ۷ ماه بلاتکلیفی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار و به اتهامات وی رسیدگی شد.

در طی این جلسه به خانواده و بستگان مریم شفیع‌پور اجازه حضور در جلسه دادگاه داده نشد و تنها وکیل وی اجازه همراهی این فعال دانشجویی را در طی جلسه پیدا نمود.

وکیل مریم شفیع‌پور طی جلسه دادگاه از قاضی صلواتی خواست تا با آزادی وی به قید وثیقه موافقت کند، اما این درخواست با مخالفت قاضی روبرو شد و در ‌‌نهایت مریم شفیع‌پور به بند زنان زندان اوین عودت شد.

مسئولین امور اعلام کردند طی هفته آتی حکم مریم شفیع‌پور ابلاغ خواهد شد.

مریم شفیع‌پور در روز پنجم مردادماه امسال و پس از حضور در دادسرای شماره دو «شهید مقدس» در زندان اوین، به دستور بازپرس این شعبه بازداشت و بیش از دو ماه را در بند ۲۰۹ زندان اوین که زیر نظر وزارت اطلاعات اداره می‌شود، سپری کرد. او از روز هشتم مهرماه به بند زنان این زندان منتقل شد.

این دانشجوی اخراجی رشتهٔ مهندسی کشاورزی دانشگاه بین‌المللی قزوین، اولین دانشجوی بازداشت شده پس از انتخاب حسن روحانی است. او در سال ۸۹ نیز از سوی دادگاه انقلاب قزوین به دلیل فعالیت‌های دانشجویی و وبلاگ‌نویسی به یک سال حبس تعلیقی به مدت ۵ سال محکوم شد. همچنین وی از جمله اعضای ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در جریان انتخابات خردادماه سال ۸۸ بود.