مسئولان بهشت زهرا سنگ قبرهای متوفیان بی‌حجاب را پوشاندند

رادیو فردا

بهشت زهرا

سازمان بهشت زهرا در تهران تأیید کرد که سنگ‌های قبر که تصاویر بی‌حجاب از زنان متوفی به روی آن نقش بسته بود، از روی مزارها پاک شده و این روند در آینده نیز «بر اساس نظر شرعی علما» ادامه خواهد یافت.

به گزارش رسانه‌های ایران، سعید غضنفری، مدیر عامل بهشت زهرا گفت ۹۸ سنگ قبر، که به توصیف او «تصاویر مکشوفه» داشتند، جمع‌آوری و «اصلاح» شده است.

او مدعی شد که این امر «با هماهنگی» با خانواده بانوان فوت‌شده صورت گرفته است. به گفته این مقام، «خانواده‌ها دعوت شده و با رضایت آنها، نسبت به اصلاح تصاویر اقدام می‌شود».

مدیر عامل بهشت زهرا این ادعا را نیز عنوان کرد که «شهروندان و خانواده‌های متوفیِ بسیاری گله داشتند که قبور مؤمنین به شکل غیراسلامی است» و خاطر گلایه‌کنندگان «مکدر» شده بود.

سعید غضنفری گفت که سازمان بهشت زهرا فارغ از شکایات متدینین، خود نیز «به صراحت» علیه «تصویر مکشوفه» به روی سنگ قبر زنان موضع گرفته بود. اما به گفته او، این سازمان «از سوی رسانه‌های معاند و مخالف مورد اهانت قرار گرفت و شبکه‌های اجتماعی نیز آن را به استهزا گرفتند».

این مقام آرامستان‌ها در ادامه نیز به فروشندگان سنگ قبر و نصاب سنگ‌ها «هشدار» داد که اگر به نقش «تصویر مکشوفه» بانوان متوفی به روی سنگ اقدام و آن را به روی مزار نصب کنند، سازمان بهشت زهرا «به‌طور کامل» با شرکت‌های متخلف سنگ قبر «قطع ارتباط خواهد کرد» و «دیگر به آن‌ها اجازه فعالیت نخواهد داد».

خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، نیز مدعی شد که مخاطبان متدین این خبرگزاری، از مدتی پیش کارزاری برای «برخورد با حکاکی تصاویر مکشوفه بانوان» به روی سنگ قبرها در بهشت زهرا به راه انداخته‌اند.

مقام‌های آرامستان‌ها نگفتند که آیا تغییراتی که در سنگ قبرها می‌دهند با گرفتن هزینه از خانواده‌های زنان فوت‌شده انجام می‌شود یا نه.

سعید غضنفری پیشتر گفته بود که یک اکیپ چهار نفره انتظامات سنگ قبر برای جلوگیری از نصب سنگ‌های با «تصاویر مکشوفه و غیرمتعارف» در بهشت‌زهرا به کار گرفته شده‌اند.