واکنش معاون زنان رئیس جمهور به آزار جنسی در سینما

مدارا

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره نشست با هنرمندان زن سینما برای رفع مشکلات بانوان هنرمند گفت: نباید اجازه دهیم فساد از هر نوعی در سینما و سایر مراکز فرهنگی و هنری رخنه کند.

به گزارش مدارا، انسیه خزعلی در پاسخ به سوالی در مورد مشکل هنرمندان زن سینما که اخیرا مطرح شده بود، اینگونه توضیح داد و اظهار داشت: دیداری با برخی از هنرمندان زن عرصه سینما داشتیم، تعدادی از هنرمندان که حقیقتا خواهان سالم سازی محیط سینما بودند مشکلات خود را مطرح کردند و برخی از آنها گلایه‌ داشتند از اینکه ورودی‌های هنرمندان به عرصه سینما ضابطه‌مند نیست و نیاز به نظارت و استانداردسازی دارد.

خزعلی افزود: برای پشتیبانی از این اصلاحات با پیگیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گروه اخلاق حرفه‌ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده که پنج نفر از بانوان هنرمند نیز عضو این گروه هستند تا از حقوق بانوان دفاع کنند.

گروه اخلاق حرفه‌ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده که پنج نفر از بانوان هنرمند نیز عضو این گروه هستند تا از حقوق بانوان دفاع کنند

وی تاکید کرد: در معاونت امور زنان جلسات مشترک با بانوان هنرمند از اصناف گوناگون داریم و از پیشنهادهایی که برای سالم‌سازی عرصه هنر و ایمن شدن آن برای بانوان است، استقبال می‌کنیم و اگر لازم باشد، حمایت حقوقی هم از این هنرمندان انجام خواهد شد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در نهایت نباید اجازه دهیم فساد از هر نوعی در سینما و سایر مراکز فرهنگی و هنری رخنه کند.