مشهد؛ اسیدپاشی به صورت یک زن زندانی توسط همسر سابق

شبکه حقوق بشر کردستان

 

یک زن زندانی به نام ریحانه رحمانی زمانی که در مرخصی به‌سر می‌برد در یکی از خیابان‌های شهر مشهد از سوی همسر سابقش هدف اسیدپاشی قرار گرفته است. فرد اسیدپاش در حال حاضر در بازداشت به‌سر می‌برد.

یک منبع مطلع در این باره به شبکه حقوق بشر کردستان گفت: «حدود دو هفته پیش ریحانه رحمانی از بند یک زندان زنان مشهد به مرخصی اعزام شده بود اما در یکی از خیابان‌های این شهر از سوی همسر سابقش مورد اسید پاشی قرار گرفت.»

به گفته این منبع، شدت ضایعه روی بدن و صورت این زن به حدی بوده است که گوش‌های او کاملا تخریب شده و توان حرکتی‌اش از بین رفته است. با وجود این‌که با گذشت دو هفته از بستری بودن وی در بیمارستان پزشکان همچنان خطر مرگ را برای او ممکن می‌دانند. اما در در روزهای اخیر این زن به دلیل غیبت در مرخصی در وضعیت وخیم جسمی و سلامتی به زندان بازگردانند شده است. هرچند پس از دو روز نگهداری در بهداری زندان، مسئولان زندان مجبور به موافقت با مرخصی مجدد و انتقال دوباره او به بیمارستان شده‌اند.

ریحانه رحمانی، ۲۴ سال دارد و از ۲۰ ماه پیش در زندان مشهد به‌سر می‌برد. او پس از چند سال زندگی مشترک از همسر سابقش جدا شد. وی یک فرزند خردسال ۳ ساله داشت و پس از مدتی به عقد موقت یک مرد درآمد. این مرد که به مواد مخدر اعتیاد داشت در نتیجه مصرف زیاد مواد مخدر فرزند خردسال ریحانه را به قتل رساند. دادگاه ریحانه را به اتهام «معاونت در قتل» بازداشت و به ۲ سال حبس محکوم کرد.