تصویب نهایی اساسنامه اتحادیه جهانی زنان مسلمان

ارسال کننده: خانم زهرا مبینی27دی

زنان > جهان- همشهری آنلاین:
دبیرکل اتحادیه جهانی زن مسلمان از تصویب نهایی اساسنامه این اتحادیه در جلسه اخیر آن در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی خبر داد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، طوبی کرمانی با اعلام این خبر گفت: اتحادیه جهانی زنان مسلمان در بیست و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی پیشنهاد شد و در یک سال اخیر با جلسات مختلف و متنوع اساسنامه آن تهیه شد.

وی با بیان اینکه امروزه دشمنان اسلام با ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی در صدد سوء استفاده و تفرقه بین مسلمانان هستند، گفت: امروز اسلام و به خصوص زنان مسلمان از همین دریچه مورد ظلم و تعرض قرار گرفته‌اند.

کرمانی با بیان اینکه یکی از دلایل تشکیل این اتحادیه دفاع از حقوق زن مسلمان در سراسر کشورهای اسلامی است، گفت: بالا بردن توانمندی زنان مسلمان از اهداف مهم تشکیل این اتحادیه است.

وی افزود : بهره‌گیری از ظرفیت‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشورهای اسلامی برای بالا بردن این ظرفیت‌ها ضروری است و ما آن را با تشکیل این اتحادیه پیگیری خواهیم کرد.

دبیرکل اتحادیه جهانی زن مسلمان افزود: ‌همچنین از طرف زنان اهل سنت این اتحادیه پیشنهاد شد روز ولات حضرت فاطمه (س)‌ به عنوان روز جهانی زن مسلمان نامگذاری شود که این موضوع نیز به تصویب رسیده است.

وی تشکیل بانک اطلاعاتی از زنان فرهیخته و الگوسازی برای زنان مسلمان را از دیگر دلایل تشکیل این اتحادیه دانست و افزود: ثبت این اتحادیه در مجامع مختلف بین‌المللی به ویژه سازمان ملل را با جدیت پیگیری می‌کنیم.