صدور حکم اعدام برای یک متهم زن در کرمان / رهایی ۲ زندانی از اعدام در گیلان

خبرگزاری هرانا

یک زندانی زن از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر توسط دادگاه انقلاب کرمان به اعدام محکوم شد. همزمان دو زندانی در استان گیلان که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت از اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند. در خبری دیگر، بنابر اعلام رئیس کل دادگستری استان اصفهان، از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸ زندانی در این استان از اعدام نجات یافتند. همچنین رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان از رهایی ۴۰ زندانی محکوم به اعدام این استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، یک زندانی زن در کرمان به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، روز چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰، یک زندانی زن از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب کرمان به اعدام محکوم شده و این حکم در زندان کرمان به او ابلاغ شده است.

هویت این زندانی زرخاتون مزارزهی، فرزند سابق، متولد ۱۳۵۶، اهل سراوان ساکن شهرستان خاش، متاهل و دارای یک فرزند عنوان شده است.

بر اساس این گزارش این شهروند در تاریخ ۹ دی ماه ۱۳۹۶ در ایست بازرسی “قلعه زنگی” راین استان کرمان در حالی که قصد سفر به شیراز را داشته است به اتهام حمل مواد مخدر توسط نیروهای مستقر در ایست بازرسی بازداشت شد.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: متهم در اظهاراتش در دادگاه عنوان کرده مواد کشف شده متعلق به او نبوده، اما دادگاه بدون توجه به دفاعیات وی را به اعدام محکوم کرده است.

رهایی ۲ زندانی از اعدام در گیلان
به گزارش صداوسیما، ۲ زندانی محکوم به اعدام در استان گیلان از چوبه دار رهایی یافتند.

مهدی فلاح میری دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان در این خصوص گفت: این زندانیان با اعلام گذشت اولیای دم و رای دادگاه آزاد شده و به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

رهایی ۲۸ زندانی محکوم به اعدام در اصفهان
به گزارش میزان، در سال ۱۴۰۰ بیست و هشت زندانی محکوم به اعدام در استان اصفهان با تلاش شورای حل اختلاف از اعدام نجات یافتند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در این رابطه گفت: با تلاش مسئولان قضایی، پرسنل شورا‌های حل اختلاف و بهره‌گیری از ظرفیت صلح و سازش در استان از ابتدای سال جاری، با گذشت اولیای دم ۲۸ محکوم به اعدام به زندگی بازگشتند.

جعفری افزود: با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت‌های بیشتر، درصدد افزایش آمار صلح و سازش در استان اصفهان هستیم.

رهایی ۴۰ زندانی محکوم به اعدام در استان سیستان و بلوچستان
به گزارش میزان، طی سال ۱۴۰۰، ۴۰ زندانی محکوم به اعدام در استان سیستان و بلوچستان از اعدام رهایی یافتند.

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در این خصوص گفت: ۴۰ فقره پرونده اعدام در استان با کمک شورای حل اختلاف استان و رضایت اولیای دم در سال ۱۴۰۰ مختومه شده است.

علی مصطفوی افزود: همچنین سال گذشته ۲ هزار و ۸۴۶ زندانی در استان با استفاده از تسهیلات قانونی عفو و از زندان آزاد شدند.