علیرغم دستور پزشکان؛ محرومیت خدیجه مهدی پور از دریافت دارو


خبرگزاری هرانا

– خدیجه مهدی پور، زندانی سیاسی در زندان ایلام علیرغم تجویز پزشک از دریافت داروهای خود محروم مانده است. خانم مهدی پور که پیشتر علیرغم سردردهای مداوم و بروز لکه سیاه در چشم از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده بود، در تاریخ ۱۴ دیماه به بیمارستان خارج از زندان اعزام شده و پس از دریافت عینک و قطره چشمی به زندان ایلام بازگردانده شد. با این وجود پس از اتمام داروهای اولیه زندان از تامین دارو و یا تحویل دارو از خانواده این زندانی امتناع میکند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، خدیجه مهدی پور، زندانی سیاسی در زندان ایلام علیرغم تجویز پزشک از دریافت داروهای خود محروم مانده است.

این زندانی که پیشتر علیرغم سردردهای مداوم و بروز یک لکه سیاه در چشم از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده بود، در تاریخ ۱۴ دیماه به بیمارستان خارج از زندان اعزام شده و پس از دریافت عینک، قطره چشمی و رسیدگی پزشکی به زندان ایلام بازگردانده شد. با این وجود پس از اتمام داروهای اولیه زندان از تامین دارو و یا تحویل دارو از خانواده این زندانی امتناع میکند.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: «متاسفانه علیرغم موافقت اولیه از تحویل گرفتن داروها خودداری کرده اند و حالا با قطع شدن قطره چشمش دردش مجددا شروع شده است. پس از ابتلای خانم مهدی پور به کرونا هم علیرغم هماهنگی قبلی و تهیه دارو همراه با نسخه الکترونیکی، از تحویل گرفتن داروها ممانعت کرده اند.»

هرانا اخیرا در گزارشی به بررسی آخرین وضعیت این زندانی سیاسی در زندان ایلام و فشار نهادهای امنیتی جهت آزار و اذیت وی توسط زندانیان با جرائم عمومی پرداخته بود.

خدیجه مهدی پور در تاریخ ۱۸ مهرماه امسال توسط ماموران اطلاعات سپاه در منزل عموی خود بازداشت و پس از ۲ روز به زندان ایلام منتقل شد.

وی نهایتا توسط دادگاه انقلاب از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و توهین به رهبری” محاکمه شده و با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۲۰ ماه حبس در خصوص او قابل اجرا است. بهمن ماه امسال علیرغم تسلیم به رای این محکومیت تایید شد.

خانم مهدی پور همچنین از اتهام “هواداری از گروه‌های مخالف نظام” تبرئه شد. به گفته یک منبع مطلع به خانم مهدی پور عنوان شده است که به دلیل توبه نکردن مشمول آزادی مشروط و آزادی زودهنگام نخواهد شد.

وی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. او در تاریخ ۱۲ مهرماه ۹۹ توسط نیروهای امنیتی در ایلام بازداشت و نهایتا توسط دادگاه انقلاب ایلام به پرداخت سه میلیون تومان جزای نقدی بدل از حبس محکوم شده بود.

خدیجه مهدی پور، ۳۴ ساله و ساکن ایلام است.