معصومه عسکری از زندان اوین به زندان کچویی کرج منتقل شد

هرانا

معصومه عسکری، معلم بازنشسته روز چهارشنبه ۱ دی‌ماه، بدون اطلاع قبلی و به بهانه ملاقات با یکی از مسئولین دادسرا از زندان اوین به زندان کچویی کرج منتقل شد. خانم عسکری به دلیل بیماری های متعدد، روزانه چندین قرص مصرف میکند پس از انتقال به دلیل همراه نداشتن وسایل خود، به مدت ۲ روز دسترسی به داروهای خود نداشته و هم اکنون نیز بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در میان زندانیان جرائم عمومی نگهداری می شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۱ دی‌ماه ۱۴۰۰، معصومه عسکری، معلم بازنشسته از زندان اوین به زندان کچویی کرج منتقل شد.

معصومه عسکری، روز چهارشنبه توسط مسئولان زندان به بهانه ملاقات با نصیری پور، سرپرست دادسرای اوین از بند زنان زندان اوین خارج و به زندان کچویی کرج منتقل شده است. به گفته یک منبع نزدیک به خانواده خانم عسکری، در زمان انتقال به او حتی فرصت جمع کردن وسایل شخصی و همراه داشتن داروهایش نیز داده نشده بود و علیرغم اینکه این زندانی بیمار به صورت روزانه مجبور به مصرف حدود ۲۰ قرص است، به مدت دو روز به داروهای خود دسترسی نداشته است. انتقال این زندانی علیرغم شرایط پر مخاطره و بیماری های متعدد به دستور امین وزیری و به صورت تنبیهی صورت گرفته است.
به گفته این منبع، خانم عسکری پس از انتقال به زندان کچویی کرج به مدت ۳ روز اجازه تماس تلفنی نداشته و هم اکنون نیز بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در بند زندانیان جرائم عمومی نگهداری می شود.

خانم عسکری که به بیماری‌های اعصاب و روان، کلیوی، کبد و دیابت مبتلا است، در تاریخ ۱۹ خردادماه از زندان اوین به مرخصی درمانی اعزام و مدتی بعد به بند زنان زندان اوین بازگشت. اعزام به مرخصی استعلاجی این معلم بازنشسته علیرغم صدور دستور پزشکی قانونی مبنی بر دوری از زندان، به دلیل عدم تایید امین وزیری، دادیار ویژه ناظر بر زندانیان سیاسی، به مدت ۴ ماه به وقفه افتاده بود.
این زندانی سیاسی در تاریخ ۱۱ مردادماه ۹۷ در جریان اعتراضات خیابانی در تهران بازداشت، به زندان قرچک منتقل و پس از چند روز با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

معصومه عسکری در آذرماه ۹۷ یک بار دیگر توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و پس از یک ماه بازجویی در بند ۲۰۹ زندان اوین، در تاریخ ۱۲ دیماه به بند زنان این زندان منتقل شد.

وی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم نهایتا در دادگاه تجدید نظر عیناً تایید شد.
معصومه عسکری معلم بازنشسته و تنها سرپرست پسر ۱۶ ساله‌اش است.