تفهیم اتهام مهتاب قلیزاده در دادسرای اوین و آزادی با تودیع قرار

هرانا

مهتاب قلیزاده، خبرنگار ساکن تهران، امروز شنبه ۲۰ آذرماه، پس از تفهیم اتهام توسط شعبه دوم دادسرای اوین با تودیع قرار آزاد شد. پیشتر منزل خانم قلیزاده توسط ماموران امنیتی مورد تفتیش قرار گرفته و برخی از لوازم شخصی وی ضبط شده بود. او همچنین مدتی پس از تفیش منزلش توسط ماموران، در چند نوبت به دفتر یکی از نهادهای امنیتی احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰، مهتاب قلیزاده، خبرنگار ساکن تهران، توسط شعبه دوم دادسرای اوین مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

طی این جلسه اتهامات مطروحه علیه خانم قلیزاده “تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و تشویق به فساد از طریق تلاش برای ورود به ورزشگاه در بازی تیم ملی ایران و سوریه در جریان رقابت های مقدماتی جام جهانی” عنوان شده است. وی پس از تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی آزاد شد.
گفته می شود؛ در جریان این بازی، زنانی که موفق به خرید بلیط ورزشگاه شده بودند نهایتا نتوانستند به ورزشگاه وارد شده و مسابقه را تماشا کنند.

منزل مهتاب قلیزاده پیشتر در مردادماه سال جاری توسط ماموران امنیتی مورد تفتیش قرار گرفته بود. ماموران در جریان این تفتیش برخی از لوازم شخصی خانم قلیزاده از جمله تلفن همراه و لپ تاپ او را ضبط کردند. اندکی پس از این تفتیش، خانم قلیزاده در چند نوبت به دفتر یکی از نهادهای امنیتی احضار شد و مورد بازجویی قرار گرفت.

مهتاب قلیزاده، خبرنگار ساکن تهران سابقه همکاری با رسانه‌هایی همچون روزنامه شرق و اعتماد را دارد.