قانون امنیت زنان و کودکان از سال 85 هنوز اجرایی نشده است

ارسال کننده: آقای غلامرضا اخلاقی 15دی

مهرخانه: عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در بودجه سال آینده به حوزه زنان و جوانان کم لطفی کرده است و نداشتن بودجه باعث می‌شود بسیاری از طرح‌ها اجرایی نشود از جمله قانون امنیت زنان و کودکان که از سال 85 هنوز اجرایی نشده است.

به نقل از فارس، شهلا میر گلو بیات گفت: متأسفانه کاهش 85 درصدی بیمه زنان خانه‌دار و همچنین عدم تخصیص بودجه برای اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان از جمله مواردی است که کم لطفی دولت را به امور زنان نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بودجه مبلغ محدودی است و اگر بخواهند بودجه این امور را افزایش دهند باید از بودجه سایر موارد کاسته شود و مشخص نیست که آیا این مواد در کمیسیون تلفیق پذیرفته می‌شود یا خیر؟و اگر از سوی دولت بودجه‌ای برای این موارد پیشنهاد شده بود تخصیص آن بسیار راحت‌تر امکان پذیر بود اما هم اکنون مسیر سختی پیش رو داریم.

این عضو فراکسیون زنان مجلس اظهار داشت: امسال با 100 میلیارد تومان قرار بود 200 هزار نفر تحت پوشش بیمه‌ای قرار گیرند اما اگر بودجه بیمه زنان خانه‌دار برای سال آینده همچنان با 85 درصد کاهش تصویب شود افراد تحت پوشش نیز 85 درصد کاهش خواهند داشت که این اتفاق خوبی نیست.

میرگلوبیات افزود: 48 درصد از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند و هم اکنون همه به دنبال این هستند که بتوانند مقداری بودجه این قسمت را افزایش دهند و اگر جوانان و کودکان را هم اضافه کنیم می‌توانیم بگوییم که دولت به این حوزه‌ها کم لطفی داشته است.

وی ادامه داد: اصل این نیست که قانون مصوب شود بلکه مهم اجرایی شدن آن است چراکه اگر اجرایی نشود مانند این است که قانونی مصوب نشده است به عنوان مثال ماده 230که قانون مسئولیت‌های زنان است نادیده گرفته شده است و ماده 227 قانون امنیت زنان و کودکان از سال 85 که مصوب شده است هنوز اجرایی نشده است.

میرگلوبیات افزود: برای اصلاح لایحه بودجه مسیر سختی در پیش است اما سعی می‌کنیم بتوانیم اصلاحات خوبی را انجام دهیم.