دستورالعمل‌های قانونی کرامت بانوان ابلاغ شود

مهر

فعال حوزه زنان و خانواده گفت: مسائل مربوط به زنان و خانواده کم نیست و آنچه که در کوتاه مدت التیام بخش مشکلات بانوان باشد تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های قانونی کرامت بانوان است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضوان آرام‌نیا شامگاه پنجشنبه در جلسه دیدار رئیس جمهور با نخبگان در محل دانشگاه زنجان، گفت: مشکلات اقتصادی سرمنشاء مشکلات زندگی مشترک بوده و به فقر فرهنگی و اجتماعی منجر شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین آسیب‌ها دامن‌گیر زنان و مادران می‌شود، اظهار کرد: باید پس از ۴۳ سال از انقلاب آرمان زن انسان ساز در جامعه محقق نشود.

فعال حوزه بانوان زنجان گفت: چرا فقط از بانوان در عرصه‌های انتخاباتی استفاده ابرازی و یا رسانه‌ای شود و این اصلاً خوب نیست.

آرام نیا با بیان اینکه مسائل مربوط به زنان و خانواده کم نیست و باید به آن توجه ویژه شود، عنوان کرد: آنچه که بتواند در کوتاه مدت التیام بخش مشکلات بانوان باشد تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های قانونی در مورد حفظ کرامت انسانی زنان بر اساس منویات مقام معظم رهبری با عنوان پیوست‌های اجرایی است.

وی افزود: روی آوردن زنان از سر ناچاری به مشاغلی کم درآمد علاوه بر مستهلک کردن روح و روان آنان به کرامت انسانی آنها هم آسیب وارد می‌کند.

فعال اجتماعی گفت: در حاشیه شهر زنجان ۱۰۰ خانوار بدسرپرست یا بی سرپرست در فاجعه آمیزترین حالت زندگی می‌کنند و این اصلاً خوب نیست.

آرام نیا با بیان اینکه زنان به ناچار در برخی واحدهای تولیدی به عنوان نیروی کار ارزان، مورد سوءاستفاده‌های اخلاقی قرار می‌گیرند، ابراز کرد: در شهرستان‌های استان زنجان مانند ایجرود، ماهنشان و خدابنده علاوه بر مشکلات یاد شده کودک همسری و همسر آزاری در حال نهادینه شدن است.