پیشتازی زنان خانه‌دار استان مرکزی در ابتلا و فوت ناشی از کرونا

ایسنا

مرکزی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از نظر ابتلا بیشترین موارد در بین زنان خانه دار، مشاغل آزاد، کارمندان، محصلین و دانشجویان، بازنشستگان و کارگران بوده است و بیشترین فوت در هفته گذشته نیز مربوط به زنان خانه دار گزارش شد.

دکتر علی علیمحمدی ۲۲ آبانماه ۱۴۰۰ در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی افزود: واکسیناسیون استان مرکزی در گروه سنی بالای ۱۲ سال به ۶۶ درصد رسیده است که دو دوز واکسن را دریافت کرده اند.

واجدین شرایط واکسن در استان مرکزی در سنین بالای ۱۲ سال را بالغ بر یک میلیون و ۱۰۱ هزار و ۱۸۶ نفر عنوان کرد و گفت: بیشترین میزان واکسیناسیون در گروه سنی مذکور در شهرستان های آشتیان با ۷۶.۸ درصد، تفرش با ۷۷.۴ درصد و فراهان با ۷۲.۴ درصد ثبت شده است و کمترین نیز به ترتیب در شهرستان های کمیجان با ۶۱.۴ درصد، ساوه با ۶۳.۳ درصد و محلات با ۶۵.۳ درصد گزارش شد.

وی بیان کرد: بیشترین روند استقبال از واکسن در گروه سنی ۵۰ تا ۶۹ سال بوده است که تاکنون ۹۵.۷ درصد از این گروه سنی دو دوز واکسن را دریافت کرده اند و در مقابل، کمترین میزان استقبال مربوط به گروه سنی ۲۰ تا ۲۹ سال بوده است که میزان دریافت دو دوز در این گروه سنی به ۵۳.۱ درصد می رسد.

علیمحمدی با اشاره به انجام تزریق دوز سوم در استان برای افراد بالای ۶۰ سال که ۴ ماه از تزریق دوز دوم آنها گذشته است، افزود: در این راستا تاکنون ۹۰۲۲ نفر دوز سوم را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته بیشترین موارد ابتلا در بین سنین ۳۰ تا ۳۹ سال و بیشترین موارد فوت نیز در سنین ۷۰ تا ۷۹ سال بوده است، گفت: از نظر ابتلا بیشترین موارد در بین زنان خانه دار، مشاغل آزاد، کارمندان، محصلین و دانشجویان، بازنشستگان و کارگران بوده است و بیشترین فوت در هفته گذشته نیز مربوط به زنان خانه دار گزارش شد.

علی محمدی در خصوص روند ابتلا در هفته سوم آبانماه نسبت به هفته دوم آبانماه بیان کرد: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هفته سوم به ۱۳۲۶ رسیده است که نسبت به هفته دوم ۲۹ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به کاهش ۱۸ درصدی موارد بستری در استان از ۱۸۲ مورد به ۱۴۹ مورد در هفته سوم، بیان کرد: موارد سرپایی از ۱۶۷۶ مورد با کاهش ۳۰ درصدی به ۱۱۷۷ مورد رسیده است و در کنار آن نیز روند فوت بیماران ۴۰ درصد کاهش داشته است و در هفته سوم ۱۸ نفر جان خود را از دست دادند.