شکایت پدر دختر نخبه اهوازی که به دلیل قصور پزشکی جان باخت

مهر

پدر مهرنوش جعفری، دختر اهوازی که اخیرا به‌ دلیل فعالیت افراد فاقد تخصص در یک کلینیک زیبایی، دچار مرگ مغزی شد ضمن انتقاد از عملکرد دستگاه‌های نظارتی در کشور می‌گوید که از پزشک معالج دخترش شکایت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود جعفری روز شنبه، ۲۲ آبان، گفت که بعد از مرگ دخترش، تابلو و بنرهای تبلیغاتی مربوط به تخصص‌های پزشک مربوطه در زمینه تغذیه، زیبایی و پوست از کلینیکی که جراحی دخترش در آن انجام شده، جمع‌آوری شده است.

مهرنوش جعفری، ۱۹ ساله، چند روز پس از انجام یک عمل ساده زیبایی در کلینیکی در اهواز به دلیل تزریق اشتباهی و بیش از حد معمول داروی بی‌حسی دچار ایست قلبی شد.

هر ساله در ایران صدها نفر به دلیل قصور پزشکی جان خود را از دست می‌دهند. تاکنون گزارشی از پرونده‌های قصور پزشکی در سال ۱۴۰۰ منتشر نشده است.

بابک سلحشور، مدیرکل امور کمیسیون‌های پزشکی قانونی، آذر سال گذشته از رشد «۱۲ درصدی» پرونده‌های قصور پزشکی در ایران طی هفت ماه نخست سال ۹۹ خبر داده و گفته بود که بیشترین شکایت‌ها مربوط به رشته «جراحی زنان و زایمان» بوده و رشته جراحی عمومی رشته‌های پرستاری و دندانپزشکی نیز در رتبه‌های بعدی قرار داشته‌اند.

به گفته آقای سلحشور، از مجموع ۱۶ هزار و ۵۳۶ پرونده کل پرونده‌های تشکیل شده در سال ۹۹، شش هزار و ۱۴۹ پرونده مربوط به پرونده‌های قصور پزشکی بوده که در دو هزار و ۸۷۳ پرونده رای محکومیت صادر شده‌ است.

عباس مسجدی آرانی، رئیس وقت سازمان پزشکی قانونی ایران نیز در سال ۹۸ از تشکیل بیش از ۲۲ هزار پرونده قصور پزشکی در ایران طی ۹ ماهه آن سال و افزایش ۱۱ درصدی این پدیده خبر داده بود.

چند روز پس از جان باختن مهرنوش جعفری که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های ایران داشت، یک بیمار نیز در رفسنجان به دلیل تزریق اشتباه یک آمپول در بیمارستان جان باخت.

روز شنبه، ۲۲ آبان، نیز روزنامه همشهری از مرگ زنی جوان به دلیل جا ماندن گاز استریل در شکمش تا سه سال پس از عمل خبر داد.

بنا بر این گزارش، این زن جوان از سال ۹۷ پس از تولد فرزندش دچار دل‌دردهای شدید می‌شده و پس از سه سال به دلیل شدت عفونت، روده او سوراخ و منجر به مرگ او شده است.