گزارشی از آخرین وضعیت زندانی سیاسی سمیه قریشی

صدای بازداشت شدگان

سمیه قریشی، زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان مرکزی ارومیه با گذشت یک سال و برغم وخامت حالش در حال سپری کردن محکومیت خود می‌باشد.

طبق گزارش دریافتی و به نقل از منابع فعال حقوق بشر در ایران، زندانی سیاسی، سمیه قریشی بعد از گذشت یک سال کماکان در بند زنان زندان مرکزی ارومیه محبوس است.

بر اساس این گزارش، زندانی سیاسی، سمیه قریشی بدلیل نارحتی قلبی در وضعیت جسمانی بدی قرار دارد و از رسیدگی‌های لازم پزشکی محروم است. همچنین خانم قریشی در مدت زندان از همسرش جدا شده و یک فرزند بیمار دارد با اینحال عوامل زندان از آزادی و یا مرخصی درمانی وی ممانعت بعمل می‌آورند.

زندانی سیاسی، سمیه قریشی آذرماه ۱۳۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از ۱۷ روز بازجویی در بازداشتگاه وزارت اطلاعات ارومیه به زندان این شهر منتقل شد. وی در بهمن‌ ماه ۱۳۹۸ به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام از طریق همکاری با سازمان مجاهدین خلق ایران» مجموعا به ۵ سال حبس محکوم شد.

این زندانی سیاسی اسفند ماه همان‌ سال پس از ابلاغ حکم با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان آزاد شد و در دی‌ ماه سال گذشته پس از تایید حکم در شعبه ۱۰ «دادگاه» تجدیدنظر استان مجددا به زندان انتقال یافت.

لازم به ذکر است حکم این زندانی سیاسی پس از اعلام «طرح دو فوریتی کاهش مجازات» به ۲ سال و ۷ ماه حبس تقلیل یافت.