قتل یک زن در سنقر توسط همسرش به دلیل مشکلات مالی

هه‌نگاو

یک زن جوان اهل سنقر و کلیائی از توابع استان کرمانشاه پس از یک مشاجره توسط همسرش به قتل رسید.

برپایه گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، بامداد روز دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ (۱ نوامبر ۲۰۲۱)، یک زن جوان اهل شهرستان سنقر و کلیائی از توابع استان کرمانشاه با هویت آسیه اکبری ۳۵ ساله توسط همسرش با هویت سیدنبی حسینی ۴۰ ساله به قتل رسید.

به گفته یک منبع مطلع، همسر آسیه اکبری با چوب ضربه محکمی به سر وی وارد نموده و در دم جانش را از دست داده است. فرد قاتل ساعاتی پس از وقوع قتل توسط نیروهای انتظامی بازداشت شده است.

با پیگیریهایی که هه‌نگاو انجام داده است معلوم شده که این زن و مرد اهل روستای “یوسفجرد” از توابع بخش باوله شهرستان سنقر بوده و به دلیل عدم توانایی این خانواده برای پرداخت پول بیمه سالانه جهت ثبت نام دو فرزندشان در مدرسه روستا، با هم مشاجره لفظی پیداه کردهاند که نهایتاً منجر به مرگ آسیه اکبری شده است.

یکی از ساکنین روستا در اینباره به خبرنگار هه‌نگاو گفت: ” سیدنبی حسینی از بیماری صرع رنج میبرد و طی دو سال گذشته بیماری وی عودت کرده بود و به خاطر این بیماری هیچ نهاد یا ادارهای استخدام نشده و مشغول کارگری بوده است. وی طی دو سال گذشته و پس از شیوع ویروس کرونا نتوانسته کارگری هم بکند و به همین دلیل حتی از تامین مایحتاج روزانه زندگیش هم عاجز بوده است”.

گفتنیست که آسیه اکبری مادر دو فرزند ۱۳ و ١١ بوده است.