با وجود نیاز فوری به جراحی، از دادن مرخصی به ناهید تقوی خودداری می‌شود

رادیو فردا

به گفته دختر ناهید تقوی، با وجود نیاز فوری این زندانی ایرانی-آلمانی به عمل جراحی و ارائه وثیقه دومیلیارد تومانی، مسئولان زندان هم‌چنان از دادن مرخصی به او خودداری می‌کنند.

مریم کلارن می‌گوید که طبق نظر متخصص مغز و اعصاب در هفته گذشته، خانم تقوی نیاز به عمل فوری کمر دارد و وثیقه تعیین‌شده از ۲۴ شهریور پرداخت شده، با این حال این زندانی دوتابعیتی تاکنون به مرخصی فرستاده نشده است.

به گفته دختر خانم تقوی، او از فشار خون بالا، دیابت و کمردرد رنج می‌برد و بیماری‌های او پس از بازداشت شدت گرفته و با وجود ابتلای مادرش به کرونا در ماه تیر در زندان، تاکنون با مرخصی او موافقت نشده است.

ناهید تقوی، شهروند ایرانی-آلمانی، ۲۵ مهر ۹۹ توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران در خانه‌اش در تهران بازداشت شد.

خبرگزاری فرانسه پیشتر به نقل از جامعه بین‌المللی حقوق بشر در آلمان، دلیل بازداشت خانم تقوی را «فعالیت دیرینه او در زمینه دفاع از حقوق بشر در ایران به خصوص حقوق زنان و دفاع از آزادی بیان» عنوان کرده بود.

دختر خانم تقوی در ماه‌های گذشته درباره وخامت سلامت مادرش اطلاع‌رسانی کرده و خواهان رسیدگی به وضعیت او و مرخصی درمان او شده بود.

خانم کلارن اواسط مرداد هم گفته بود که به دلیل عدم توانایی تزریق داروهای مادرش در زندان مشکلات فراوانی برای او به‌وجود آمده و با وجود خونریزی شدید او با همان وضعیت به قرنطینه زندان بازگردانده شده است.