تعیین زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات میثم غلامی و فریبا اسدی

هرانا

سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات میثم غلامی و فریبا اسدی، شهروندان ساکن تهران روز سه‌شنبه ۶ مهرماه در شعبه ۲ دادگاه انقلاب شهریار برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات میثم غلامی و فریبا اسدی، شهروندان ساکن تهران روز سه‌شنبه ۶ مهرماه در شعبه ۲ دادگاه انقلاب دادگستری شهریار برگزار خواهد شد.

جلسات نخست و دوم دادگاه این شهروندان از بابت اتهاماتی از جمله “تبلیغ علیه نظام از طریق چاپ و پخش بنر و تراکت، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، عضویت در گروه‌های مخالف نظام” پیشتر در همین شعبه برگزار شده بود.
آقای غلامی در تاریخ ۱۵ اسفندماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از ۱ هفته نگهداری در زندان رجایی شهر کرج به زندان تهران بزرگ منتقل شد. در خصوص همین پرونده مهران آذری و فریبا اسدی نیز به ترتیب در تاریخ ۱ و ۳ بهمن‌ماه سال گذشته توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.

گفته می‌شود که بازداشت خانم اسدی با ضرب و شتم همراه بوده است و ماموران امنیتی اقدام به بازداشت همسر وی نیز کرده بودند. همسر این شهروند پس از یک هفته با نظر دادستان از اتهامات تبرئه و آزاد شد.

نهایتا در تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه ۹۹ آقای آذری و خانم اسدی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرک قدس به ریاست قاضی کاویانی منتقل و پس از صدور قرار وثیقه به ترتیب به زندان‌های تهران بزرگ و قرچک ورامین منتقل شدند. آقای آذری پس از یک هفته با تودیع قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. اما قرار وثیقه خانم اسدی بعد از ۲ روز به قرار بازداشت موقت تغییر کرده و نهایتا در تاریخ ۲۶ اسفندماه ۹۹ با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

میثم غلامی، شهروند ساکن تهران هم اکنون در بند ۹ تیپ ۲ زندان تهران بزرگ بسر می‌برد.