اخبار زنان درهفته ای که گذشت

ارسال کننده: آقای محمود نعیمی 6دی

آزاده دربندی

١– کودکان مادر!
گاهی بعضی از مراکز و دوایر دولتی که دست شان توی آمار و ارقام است ، آمارهایی را اعلام می کنند که درحقیقت ، تف سربالاست برای آن ها و پرده از حوادثی هولناک برمی دارد که جمهوری اسلامی، یا عامل مستقیم آن است و یا مشوق ومبلغ آن. اخیرا یکی از مسئولین سازمان ثبت احوال اعلام کرده که درسال ۱۳۹۱ درایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ازکودکان ۱۰ تا ۱۴ ساله فرزندانی بدنیا آمده اند. او آمار خود را به این شکل دسته بندی کرده است:
الف – از۴ مادر! ۱۰ ساله ، ۴ کودک.
ب – از ۱۷ مادر! ۱۱ ساله ، ۱۷ کودک.
ج – از ۵۰ مادر! ۱۲ ساله، ۵۰ کودک.
د – از ۲۷۵ مادر! ۱۳ ساله ، ۲۷۵ کودک.
ه – و از ۱۲۸۹ مادر! ۱۴ ساله، ۱۲۸۹ کودک به دنیا آمدند.


این آمار نشان می دهد که اولا: کودک آزاری درایران اسلامزده بیداد می کند. ثانیا: این، همه ی آمار کودک آزاری تحت نام ازدواج نیست. چرا که عمق فاجعه بیشتراز اینها است و بسیاری از ازدواج های! این چنینی درجایی ثبت نمی شود و از این هولناک تر این است که زایمان های زیادی از این کودکان بزور مادر شده، اعلام نمی شود. فاجعه وقتی چهره ی دردناکش را نشان می دهد که در نظرآوریم که نوزاد با مادرش فقط ۱۰ سال فاصله ی سنی دارد.
پای جمهوری اسلامی ازاین جهت دراین فجایع درکار است که وضعیت اقتصادی و معیشت مردم را چنان به گروگان گرفته که خانواده های فقیر مجبورمی شوند برای کم کردن تعداد نانخور، دختربچه ها را در کودکی شوهر بدهند. و از نظر حقوقی هم به دو دلیل سنگینی بار این جنایت باید روی دوش جمهوری اسلامی باشد. از یک طرف فقه و سنت ارتجاعی ۱۴ قرن پیش را تبلیغ می کند و بر اساس این سنت پوسیده و ضد انسانی است که هیچ قبحی برای ازدواج کودکان قائل نیستند و ازطرف دیگر برای جلوگیری و ممنوع شدن این کودک آزاری ها هیچ قدمی برداشته نمی شود.

۲– کارشکنی هایی برای کارکردن زنان
قوانین ضد زن و سیاست های به حاشیه راندن زنان درایران، فقط به ادارات دولتی خلاصه نمی شود که با هزار بهانه سعی می کنند زنان، استخدام نشوند. بلکه در اشتغال زنان در بخش خدمات و خصوصی نیز کارشکنی می کنند. درهفته ی اخیر سازمان امور صنفی و بطورمشخص، اتحادیه مشاورین املاک ( بنگاه های ملکی ) به نقل از دستگاه مقننه اعلام کرد که زنان حق ندارند دفتر مشاوراملاک باز کنند! بلکه می توانند به عنوان منشی و دفترنویس و کارمند آژانس های مسکن فعالیت کنند. این درحالی است که عده ای خوش باور انتظاردارند و تبلیغ می کردند که دولت روحانی آمده تا زنان به حقوق اجتماعی خود برسند و حتی بتوانند وزیر شوند!
البته زنان آگاه فریاد می زدند که در جامعه ای که زن حق انتخاب پوشش خود را ندارد و اخیرا هم بنا به این مصوبه، حق ندارد مدیر یک بنگاه معاملاتی مسکن باشد، چگونه می تواند در مدیریت کلان و سیاسی این حکومت نقش داشته باشد؟

۳– ابتکار یک زن مسئول در اصطلاح سازی!
معصومه آباد ( یا آبادی ) عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهرتهران است. او مانند همه ی دوستان و شرکای سیاسی و اقتصادی اش گاه گاهی درباره ی زنان و مشکلات آنان، وراجی می کند. این فاطی کماندو اخیرا در باره ی یدیده ی زنان فراری ازخودش ابتکار” در وکرد”. او پس از وراجی های زیاد حتی نتوانست یک جو صداقت ازخود نشان دهد و ریشه های مشکل فرار از خانه و تن فروشی را نام ببرد. فقط به جای بکار بردن” دختران فراری” از اصطلاح “دختران گریز ازخانه” استفاده کرده است. مسلم است وقتی یک نفر نتواند پدیده ای را بیان کند، دست به معادل سازی و بازی با کلمات می پردازد تا چیزی گفته باشد .

۴ – زنان شناسنامه دار
پیرو خزعبلات معصومه آباد درمورد زنان و پدیده ی تن فروشی، احمدی مقدم سرکرده ی نیروی سرکوب هم به حرف آمده و گفت: “برای جمع آوری زنان خیابانی، کمبودامکانات داریم.. ”
این چماقدار برای زنان و اصولا برای انسان، فعل “جمع آوری” را بکارمی برد تا عمق اهانت به زنان و کالا انگاری زنان را نشان بدهد. او همچنین کارگران جنسی را که براثر فقر و فلاکت مجبورشده اند تن خود را بفروشند، با عنوان “زنان خیابانی” نام می برد. این مزدور حکومت در ادامه ی حرف هایش گفت: “این ها ( به قول او زنان خیابانی ) ازنظر ما شکست خورده ی زندگی هستند که عده ای آمده و آن ها را اغفال کرده اند”. غافل از آن که این زنان شکست خورده ی زندگی نیستند بلکه قربانی نظامی نابرابر وسودجو هستند که احمدی مقدم و اربابانش به وجود آورده اند. غافل از آن که این زنان، اغفال نشده اند بلکه فقر مجبورشان کرده تا تن به این کار بدهند. فقری که نتیجه ی مستقیم غارت ها و دزدی ها و اختلاس های سران و کارگزاران آنها است. آقای احمدی مقدم، زنان شکست خورده ی زندگی نیستند، شما و حكومتتان است كه زندگی و خوشبختی زنان را فدای سود و منافع مادی خود كرده اید.
به دنبال نظرات توهین آمیز احمدی مقدم به زنان، یکی دیگراز جانورهای نیروی انتظامی که فرماندهی “پلیس امنیت اخلاقی” را بعهده دارد، گفت: ” زنان خیابانی بزودی شناسنامه دار می شوند”
واقعا شرم آوراست که یک مقام اجرایی که خودش عهده دار امنیت اخلاقی! جامعه است، هنرش این باشد که زنان تن فروش ( این کارگران جنسی ) را صاحب سند و سابقه و پرونده ی شناسایی نماید. او با این حرفش، زنان را بی هویت می داند. او زنان را مجرم و تحت تعقیب می داند. او زنان را عامل ناامنی اخلاقی جامعه می داند. زیرا هرگاه صحبت از امنیت اخلاقی می شود آن ها فقط و فقط از زنان حرف می زنند. زیرا می خواهند افکارعمومی را از نا امنی اجتماعی و اقتصادی که خودشان برای مردم ایجاد کرده اند، دورکنند. این جانیان در حقیقت دارند شکل مار را می کشند تا ذهن مردم را ازخرابکاری ها و فضاحت ها و جنایات چندین دهه ی خود منحرف کنند. آمارهای رسمی رژیم نشان می دهد که بیش از ۶۰ درصد تن فروشان درایران، نوجوانان هستند.

۵ – دو کلام هم از آیت الله ها بشنوید!
دراین هیر و بیر، موضوع فتوای مکارم شیرازی در مورد نگاه کردن به زنان مسلمان بد حجاب مطرح می شود. با همه ی زشتی که این حرکت مشمئز کننده به همراه دارد، شنیدن این مضحکه ی حوزوی برای خنده هم که شده، خالی از لطف نیست:
سئوال: با توجه به این که برخی از زنان و دختران مسلمان، حد پوشش را رعایت نمی کنند آیا نگاه به قسمت هایی که نمی پوشانند، جایز است؟
پاسخ: چنان چه به نهی از منکر دیگران توجه نمی کنند با دو شرط می توان به آن ها نگاه کرد. نخست آن که به قصد لذت نباشد و دیگر این که خوف وقوع در گناه نرود. به هرحال نگاه نکردن جز در موارد ضرورت، اولی است .
واقعا که فقط همین مانده بود که برای نگاه کردن به زنان ازحضرات آقایان اجازه گرفته شود!
سئوال کننده با آوردن صفت مسلمان برای زنان بدحجاب! در حقیقت قصد دارد این طور القاء کند که از دید آن ها گویا نگاه کردن به زنان بدحجاب غیرمسلمان، نه تنها اشکالی ندارد بلکه، مجازهم هست!
آیت اله راضی می شوند که زنان به نهی از منکر! توجهی نکنند. در این صورت متدینین و مردان مسلمان می توانند به تارمو و گوش و گردن نیمه لخت زنان نگاه کنند ( نگاه را درفرهنگ لغت مسلمانان که حتما می دانید چیست ؟!) اما باز شرط دارد. ببینید حضرات چقدر به فکر دین مردان مسلمان هستند! شرط اول آن است که مرد برای لذت بردن به زن بدحجاب نگاه نکند. بلکه به قصد ” قربتا الی اله ” و برای ثواب نگاه کند!
و شرط دوم آن است که مرد حزب الهی اگر می ترسد که با نگاه کردن به زن وارد گناه می شود ، نباید نگاه کند. آخر این چه مردی است که با نگاه کردن به مو و روی زن، آب از لب و لوچه اش سرازیر می شود؟! این چه دینی است که دیندارانش این قدر سست عنصر و شکننده اند که دیدن تار موی زنی آن ها را از راه بدرمی کند؟!
در قسمت آخر این پاسخ کشکی به سوآل کشک تر ازآن، آیت اله که می بیند جملاتی ضد و نقیض و بی سر وته گفته، می گوید: به جز در موارد ضروری! (آیت اله توضیح نمی دهند که کدام موارد ضروری اند؟ !) مرد مسلمان بهتراست که به زن مسلمان بدحجاب، نگاه نکند! برود به زن غیرمسلمان نگاه کند …
تمساح یزدی هم که گاهی بدون این که سازی بزنند می رقصد، در افاضاتی رذیلانه فرمودند: ” زنان بی حجاب به جز این دنیا ، در جهنم هم فاحشه اند ! ”
این آیت الله که تئوریسین خشونت هم هست، مانند بقیه ی جانوران حوزه، هر زنی را که حجاب دلخواه او را نداشته باشد، فاحشه می پندارد! .ایشان همچنین جایگاه آن دنیایی این زنان را جهنم! تعیین کرده است. غافل از آن که زنان می دانند که جهنم فرمایی ایشان، آن روی سکه ی بهشت فروشی است که در قرون وسطی توسط اعقاب ایشان در کلیساها صورت می گرفت که دراندک مدتی لو رفت. راستی اگر جهنمی که آیت اله و هم فکرانش سالها است وعده می دهند چنان کوره ی آتشی باشد که کوه ها درآن مذاب می شوند! دیگر جایی برای فاحشگی باقی نمی ماند. دروغگو کم حافظه است و ایشان فراموش کرده اند که خودشان گفته اند که زنان محجبه در بهشت به شکل حوری در می آیند که هر کدام در هر شبانه روز با هفتاد هزار مرد بهشتی همبستر می شوند ! حالا پیدا کنید پرتقال فروش را ….