با اتمام ایام مرخصی؛ آرزو قاسمی به زندان اوین بازگشت

آرزو قاسمی، زندانی سیاسی، امروز یکشنبه ۷ شهریورماه، با اتمام ایام مرخصی به زندان اوین بازگشت. خانم قاسمی در تاریخ ۲۹ تیرماه، در پی تایید ابتلا به ویروس کرونا از زندان اوین به مرخصی استعلاجی اعزام شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰، آرزو قاسمی، زندانی سیاسی، با اتمام ایام مرخصی به زندان اوین بازگشت.

خانم قاسمی پیشتر در تاریخ ۲۹ تیرماه، در پی تایید ابتلا به ویروس کرونا از زندان اوین به مرخصی استعلاجی اعزام شده بود.
آرزو قاسمی پیشتر در تاریخ ۳۰ آبان‌ماه ۹۸ جریان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

وی نهایتا توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه، از بابت اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی داخلی/خارجی به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد. این محکومیت پس از تسلیم به رای و اعمال قانون کاهش مجازات به ۱ سال و ۶ ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

وی در تاریخ ۱۹ مرداد ۹۹ جهت تحمل حبس راهی زندان اوین شد.

آرزو قاسمی متولد سال ۱۳۷۷ در تهران است.

لازم به اشاره است اعتراضات آبان ماه، به مجموعه اعتراضات سراسری گفته می شود که از روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۹۸ با اعلام افزایش بی سابقه قیمت بنزین در ده‌ها شهر ایران با حضور بی سابقه معترضین در خیابان‌ها آغاز شد و برای چند روز ادامه یافت. محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس گفت این اعتراضات در ۷۱۹ نقطه از کشور رخ داد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی وقت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز، آمار بازداشتی های اعتراضات اخیر را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد. بر اساس گزارشات نهادهای مدافع حقوق بشر صدها تن نیز در پی این اعتراضات خونین جان باختند.