انتقال عظیمه ناصری از بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران ارومیه به زندان / ادامه بازداشت ناهید کمانگر در زندان سنندج

عظیمه ناصری، فعال مدنی کُرد امروز، پنج‌شنبه ۴ شهریور پس از یک ماه بازداشت با قرار بازداشت موقت از بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران ارومیه به قرنطینه زندان این شهر منتقل شد.عظیمه ناصری و ناهید کمانگر

همچنین ناهید کمانگر، دانشجوی رشته زبان و ادبیات کردی دانشگاه کردستان که در تاریخ ۱۵ تیر پس از احضار به ستاد خبری اداره اطلاعات کامیاران بازداشت شده بود کماکان در بند زنان کانون اصلاح و تربیت سنندج در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد.

بنا به اطلاع شبکه حقوق بشر کردستان، اتهام عظیمه ناصری «اقدام علیه امنیت ملی» از طریق همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کُرد اعلام شده است. وی در مدت یک ماه بازجویی در بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران برای انجام اعترافات اجباری مورد تهدید و شکنجه روحی قرار گرفته است.
این فعال مدنی کُرد پیشتر نیز در تاریخ ۲۰ دی‌ ۱۳۹۹ همزمان با موج گسترده بازداشت فعالان کُرد توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در مهاباد بازداشت و در تاریخ ۱۷ اسفند همان سال با قرار وثیقه به صورت موقت تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شده بود.

همچنین شبکه حقوق بشر کردستان مطلع شده است، ناهید کمانگر، شهروند اهل کامیاران و فرزند زندانی سیاسی کُرد حسین کمانگر با گذشت ۵۱ روز از بازداشت کماکان با قرار بازداشت موقت در بند زنان کانون اصلاح و تربیت سنندج به سر می‌برد.

وی روز ۱۵ تیر پس از احضار تلفنی به ستاد خبری اداره اطلاعات شهر کامیاران بازداشت و به سلول انفرادی بند زنان کانون اصلاح و تربیت سنندج منتقل شد. در این مدت بازجویان امنیتی او را برای انجام اعترافات اجباری علیه پدرش که به اتهام «بغی» از طریق عضویت در حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) به ۱۵ سال حبس محکوم شده است تحت فشار قرار داده‌اند. ناهید کمانگر در تاریخ ۱۹ مرداد به بند عمومی زنان منتقل شده است و همچنان به صورت بلاتکلیف در این بند نگهداری می‌شود.

برچسب‌ها:عظیمه ناصری, ناهید کمانگر