هرانا؛ دینا کریمی، حنیف عطارزاده و آصف رضاییان بصورت موقت از زندان آزاد شدند

ارسال کننده : انسیه حنیف نژاد
جمعه 13 ارديبهشت 1392 ساعت 22:42
bazdashtgah-evin
خبرگزاری هرانا – دینا کریمی به همراه فرزند خود حنیف عطارزاده و آصف رضاییان بصورت موقت از زندان آزاد شدند. برای اکرم السادات سنجری و فرزندش میلاد یزدان‌نژاد نیز قرار ۱۰۰ میلیون تومانی و قرار کفالت صادر شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دینا کریمی و حنیف عطارزاده و آصف رضاییان جزء ۵ شهروند تهرانی می‌باشند که روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه ساعت ۳۰: ۶ توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شدند.

روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه دینا کریمی با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی؛ حنیف عطارزاده و آصف رضاییان با قرار کفالت از بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شدند.

همچنین برای اکرم السادات سنجری قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی و برای فرزند وی میلاد یزدان‌نژاد قرار کفالت صادر شده است که تا این لحظه خانواده ایشان موفق به تودیع قرار‌ها نشده‌اند.

گفتنی است، اکرم السادات سنجری که پیش‌تر نیز از سوی مامورین وزارت اطلاعات بازداشت شده بود، مادر زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج “میثاق یزدان‌نژاد” می‌باشد که به اتهام محاربه به تحمل ۱۴ سال حبس محکوم شده است.

“دینا کریمی راهجردی” نیز پیش‌تر در روز دوشنبه ۲۹ آبان ماه سال جاری یکبار توسط ماموران وزارت اطلاعات در منزل مسکونی خود بازداشت شده و پس از مدتی با قید وثیقه آزاد شده بود.

دینا کریمی خود از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ می‌باشد و سه تن از برادرانش در سال ۱۳۶۷ به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین اعدام شده‌اند.