مهران رئوف و ناهید تقوی ‘بدون وکیل’ در آستانه برگزاری دادگاه قرار دارند

ایران می‌گوید جلسه دادگاه مهران رئوف، شهروند ایرانی -بریتانیایی و ناهید تقوی شهروند ایرانی-آلمانی ۶ روز دیگر برگزار می‌شود.ناهید تقوی - عکس از وبسایت کمپین حقوق بشر ایران

این در حالی است که فعالان کارگری می‌گویند این دو همچنان در سلول انفرادی هستند و بدون وکیل و دسترسی کنسولی به کشورهای بریتانیا و آلمان به سر می‌برند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در یک جلسه شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس گفته بود که ایران خواستار مبادله همه زندانیان دو تابعیتی با زندانی‌های مرتبط با حکومت ایران در کشورهای غربی است.

جلسه دادگاه این دو نفر با دور تازه‌ای از مذاکرات ایران با کشورهای غربی همزمان خواهد شد.

ستار رحمانی، فعال کارگری در لندن روز پنجشنبه، ۲۲ آوریل، در همین رابطه به تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی گفت دولت‌های بریتانیا و آلمان از وزارت خارجه ایران خواسته‌اند که نمایندگان این دو کشور در دادگاه آقای رئوف و خانم تقوی حضور یابند.

آقای رحمانی می‌گوید مهران رئوف و ناهید تقوی همچنان دسترسی به وکیل شخصی ندارند.

به گفته این فعال کارگری، مهران رئوف به علت اعتصاب غذایی که قبلا کرده بود وضعیت جسمی مناسبی ندارد.

در همین حال، سازمان عفو بین‌الملل از ایران خواسته که مهران رئوف و ناهید تقوی را فورا و بدون قید و شرط آزاد کند.

این سازمان ماه مارس گذشته و در آستانه نوروز هم با صدور اطلاعیه‌ای خواستار آزادی مهران رئوف شده بود و گزارش کرده بود که آقای رئوف به طور «خودسرانه» در زندان اوین تهران محبوس است.

عفو بین الملل می‌گوید آقای رئوف در ماه اکتبر گذشته توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر و به مدت طولانی در سلول انفرادی حبس شد.

خبر مرتبط

عفو بین الملل خواهان آزادی مهران رئوف ایرانی-بریتانیایی محبوس در اوین شد
ناهید تقوی – عکس از وبسایت کمپین حقوق بشر ایران
منبع تصویر،CENTER FOR HUMAN RIGHTS IN IRAN
توضیح تصویر،
ناهید تقوی – عکس از وبسایت کمپین حقوق بشر ایران

ناهید تقوی هم که بنابر گزارش‌ها روز ۲۸ مهر سال گذشته در تهران بازداشت شده، به گفته کمپین حقوق بشر ایران، سال‌ها برای حقوق بشر به خصوص حقوق زنان و آزادی بیان مبارزه می‌کرد.

کمپین حقوق بشر ایران اخیرا گزارش کرده بود خانم تقوی در ۱۵ سال گذشته بارها بین ایران و آلمان در رفت و آمد بوده است و قبلا هرگز بازداشت نشده بود.

دختر او، مریم کلارن، ماه دسامبر گذشته نسبت به سلامت و وضعیت جسمی مادرش ابراز نگرانی کرده بود.

ستار رحمانی امروز (پنجشنبه ۲۲ آوریل) به بی‌بی‌سی فارسی گفت در حال حاضر «حداقل درخواست وکلا و اعضای خانواده‌های آقای رئوف و خانم تقوی آوردن آنها از بخش انفرادی به بند عمومی زندان و امکان ارتباط آنها با بیرون» است.

خبر مرتبط

نگرانی از وضعیت سلامتی شهروند ایرانی آلمانی تحت بازداشت در تهران​