یک متهم به تجاوز در مشهد بازداشت شد

مردی در مشهد که متهم است در قالب مسافرکشی زنان متعددی را مورد تجاوز قرار داده، بازداشت شد. تحقیقات پلیس با دستورات قضایی برای کشف جرایم دیگر این متهم همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از عصر ایران، یک متهم به تجاوز به در مشهد بازداشت شد.

بر اساس این گزارش، یازدهم فروردین‌ماه زن ۲۷ ساله‌ای در حاشیه بولوار حر مشهد منتظر تاکسی ایستاد. در همین هنگام پراید سفید رنگی مقابل زن جوان متوقف شد. مسافر با اشاره راننده پراید در صندلی عقب نشست. راننده پراید که یک مسافر زن دیگر را به همراه داشت، از منطقه قلعه ساختمان وارد صد متری شد. او به بهانه کمبود سوخت خودرو، به طرف بلوار میامی دور زد. راننده پراید وقتی با اعتراض مسافرش روبه‌رو شد، ادعا کرد که پمپ گاز برای سوخت‌گیری در مسیر حرکت وجود ندارد اما زن جوان از رفتار و گفتار راننده فهمید که او نقشه ای دارد. به همین دلیل با فریاد از راننده خواست تا توقف کند که تلاش وی بی ثمر بود. در یک لحظه تصمیم گرفت خود را از داخل خودرو به بیرون پرت کند اما دستگیره‌ای وجود نداشت و درهای پراید قفل شده و او حتی نمی‌توانست شیشه‌های خودرو را پایین بکشد. زن جوان گوشی تلفن را از کیفش بیرون آورد تا با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرد ولی با دیدن چاقویی که زیر گلویش قرار گرفته بود گوشی را با اشاره راننده به او داد. دقایقی بعد پراید شیشه‌دودی در زمین‌های کشاورزی اطراف جاده میامی متوقف شد و راننده او را مورد آزار و اذیت قرار داد. ساعتی بعد، این زن خود را به نیروهای انتظامی رساند و ماجرا را برای مامورین بازگو کرد.

پرونده به پلیس آگاهی خراسان رضوی ارسال شد و با دستور رئیس پلیس آگاهی در دایره جرایم مهمه اداره جنایی مورد رسیدگی قرار گرفت.

تحقیقات کارشناسی و بررسی پرونده‌های موجود بیانگر آن بود که این راننده همان راننده‌ای است که از مدتی قبل و با جرایمی مشابه تحت تعقیب پلیس قرار دارد. بنابراین ماجرای آزار و اذیت‌های مسافران زن، اهمیت ویژه‌ای یافت و کارآگاهان تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کردند.

رصدهای اطلاعاتی با بررسی دوربین‌های شهری، بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار و اندک‌مشخصاتی از یک پراید شیشه‌دودی، ادامه یافت تا اینکه در نهایت اسنادی از یک پراید به دست آمد که به صورت قولنامه‌ای فروخته شده بود. از سوی دیگر چند گروه عملیاتی فرضیه‌های متفاوت پلیسی را با بررسی پرونده‌های مشابه در حالی ادامه می‌دادند که برخی از آنها فقط به عنوان سرقت از یک راننده پراید شکایت کرده بودند.

با جمع‌آوری و تکمیل سرنخ ها و با صدور دستورات قضایی، روز چهارشنبه گذشته برای دستگیری متهم که زن جوان ۲۷ ساله تصویر او را در سیستم پلیس شناسایی کرده بود آغاز شد و متهم نهایتا در منطقه شهرک شهید رجایی بازداشت شد.

با انتقال متهم «ع.الف» به دایره جرایم مهمه آگاهی، بازجویی‌ها از وی وارد مرحله جدیدی شد چرا که در همان ساعات اولیه دستگیری، سه زن جوان که مورد آزار و اذیت متهم مذکور قرار گرفته بودند او را شناسایی کردند.

بررسی سوابق وی نشان می‌دهد که او قبلا به جرم سرقت نیز روانه زندان شده و از سال ۹۷ به جرایم تجاوز به زنان ادامه می‌داده است.

تحقیقات پلیس با دستورات قضایی برای کشف جرایم دیگر این متهم همچنان ادامه دارد.

لازم به ذکر است در ادبیات عرفی رسانه های دارای مجوز از کلمه آزار و اذیت برای اشاره به تجاوز و اشکال مختلف آسیب های جنسی استفاده می شود.​