مرگ آزاده نامداری؛ «موضوع خودکشی از طریق مصرف دارو مطرح است»

معاون دادستان و سرپرست دادسرای جنایی تهران روز یکشنبه هشتم فروردین درباره آخرین وضعیت پرونده مرگ آزاده نامداری، مجری پیشین صدا و سیمای ایران، گفت که وقوع قتل یا دگرکشی کاملا منتفی است و اکنون، موضوع خودکشی از طریق مصرف داروهای اعصاب و روان مطرح است.آزاده نامداری

محمد شهریاری افزود بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد که قتل یا دگرکشی روی نداده است و «در بررسی‌های تکمیلی انجام شده، به ویژه بررسی تلفن همراه متوفی و همچنین دست‌نوشته‌های مکشوفه متعلق به متوفی که خطاب آن به دخترش بوده و نوعی وصیت و خداحافظی با دخترش بوده و داروهای موجود در صحنه که مورد استفاده مرحوم بوده، بررسی اولیه پزشکی قانونی در روز جاری که مبین وجود داروی قوی ضدافسردگی در آزمایش سم شناسی متوفی است».

او گفت: «بنابراین موضوع خودکشی از طریق مصرف داروهای اعصاب و روان مطرح است که البته قطعیت این موضوع منوط به نظر تکمیلی پزشکی قانونی در خصوص نتایج آزمایش آسیب شناسی است.»

در همین روز، مهدی فروزش، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران هم گفت که با معاینهٔ ظاهری و کالبدگشایی آزاده نامداری، هیچ علائم یا شواهدی از آثارِ «ضرب و جرح» یا «بارداری» مشاهده نشده است.

بنا به همین گزارش، تعیین دلیل درگذشت خانم نامداری، به گفته مقام پزشکی قانونی وابسته به نتایج آزمایش‌های سم‌شناسی و آسیب‌شناسی است. این نتیجه قرار است در روزهای آینده به مقام‌های قضایی اعلام شود.

خانواده مجری تازه درگذشته تلویزیون نیز روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای از مردم خواستند تا به‌دلیل بحران شیوع کرونا و «رعایت پروتکل‌های بهداشتی» از حضور در مراسم خاکسپاری خانم نامداری خودداری کنند.

به‌گزارش رسانه‌های داخل ایران، مراسم خاکسپاری آزاده نامداری قرار است ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه در قطعه «نام‌آوران» بهشت زهرا برگزار شود.

از بعداز ظهر روز شنبه، ساعاتی پس از انتشار خبر یافته شدن جسد آزاده نامداری در منزلش در تهران، واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی فارسی‌زبان به این خبر دیده شد.

خانم نامداری که سال‌ها با پوشش حجابِ رسمی در صدا و سیمای ایران از حجاب اجباری دفاع کرده بود، پس از انتشار ویدیوهای شخصی‌اش در سفر خارج از ایران که بدون حجاب دیده شد، مورد انتقاد وسیع افکار عمومی قرار گرفت و متهم به «ریاکاری» شد.

با استفاده از گزارش خبرگزاری ایرنا و رادیو فردا
16×9 Image
رادیو فردا